۲۹ پروژه بزرگ اولویت‌دار سرمایه‌گذاری در گلستان مشخص شده است

زنگانه گفت: ۲۹ پروژه اولویت‌دار و شاخص برای سرمایه‌گذاری از سوی چند دستگاه مشخص و به اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان گلستان معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان و به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، «علی محمد زنگانه» عصر امروز (پنجشنبه ١٣ مرداد) در شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: ۲۹ پروژه اولویت‌دار و شاخص برای سرمایه‌گذاری از سوی چند دستگاه مشخص و به اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان معرفی شد.

 

استاندار گلستان افزود: از مجموع این پروژه‌ها، چهار پروژه مربوط به حوزه عشایر، ۲ پروژه مربوط به راه‌آهن، ۱۳ پروژه در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، یک پروژه در حوزه صنعت، معدن و تجارت، ۶ پروژه در حوزه آب منطقه‌ای و سه پروژه در حوزه برق است.

 

وی ادامه داد: دستگاه‌های مرتبط مانند جهادکشاورزی، شیلات، پارک علم و فناوری، شهرداری‌ها و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی باید ظرف یک هفته، مجوزهای مرتبط با این پرژه‌ها را به اداره کل امور اقتصادی و دارایی اعلام کنند.

 

زنگانه گفت: امور اراضی و منابع طبیعی استان ظرف یک هفته، زمین‌هایی که قابلیت توسعه سرمایه‌گذاری دارند را مشخص و اعلام کنند.

 

وی افزود: دستگاه‌ها باید مجوزها و استعلام‌ پروژه‌های اولویت‌دار سرمایه‌گذاری را در راستای توسعه و صنعت آمایش و معطل نشدن سرمایه‌گذار، بدون ‌نام بگیرند.

 

استاندار گلستان اظهارداشت: براساس مصوبات استانی، طولانی‌شدن درخواست استعلام تا ۲ هفته به معنای موافقت دستگاه مربوطه است.

 

وی گفت: اموال متروکه و مازاد، سرمایه ملی است که باید مولدسازی و وارد چرخه تولید شود.

 

زنگانه افزود: مجوزهایی که صادر شده و ظرف مدت یک سال، هیچ اقدام عملی برای انجام آن صورت نگرفته است، لغو و خلع ید می شود ضمن آنکه از این پس هم مجوز جدید صادر نخواهد شد.

 

 

کد خبر 1202904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha