عمان سامانی افتخار جهان اسلام است

حسین میرزایی گفت: عمان سامانی شاعر حماسه و عرفان حسینی نه تنها از مفاخر استان، کشور است بلکه افتخار جهان اسلام است و می‌طلبد در معرفی این چهره فرهنگی بیش از پیش اقدام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «محسن حسین میرزایی» شامگاه (پنجشنبه ۱۳ مرداد) در آیین اختتامیه همایش بین المللی عمان سامانی که در فرهنگسرای شهرکرد برگزار شد، اظهار داشت: پاسداشت و معرفی عمان سامانی زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی و مکتب حسینی است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: نکوداشت مفاخری نظیر عمان سامانی بی‌شک یکی از مهمترین برنامه های استان به شمار می رود و می‌تواند سرآغاز برای معرفی دیگر مفاخر و مشاهیر استان باشد.

 

وی با تاکید بر ایجاد دبیرخانه دائمی عمان پژوهی در استان، تصریح کرد: آثار این چهره فاخر فرهنگی نیاز به پژوهش و تحقیق دارد.

 

حسین میرزایی افزود: چهارمحال و بختیاری از وجود مفاخر و چهره های فرهنگی غنی است و در این استان عمان های بسیاری پرورش یافته که می طلبد در حفظ و پاسداشت این مفاخر بیش از پیش اقدام کرد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در راستی معرفی و شناساندن عمان سامانی تفاهم نامه هایی با مراکز علمی و پژوهشی بسته شده است که برای اجرایی کردن این برنامه ها باید تلاش کرد.

 

خاطرنشان می شود: همایش بین‌المللی عمان سامانی طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۲ و ۱۳ مرداد به میزبانی شهرکرد برگزار شد.

 

کد خبر 1202930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha