استفاده از نخبگان جامعه برای ورود تخصصی به حوزه امر به معروف و نهی از منکر

حجت‌الاسلام سرافراز گفت: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر برای تحقق هدف مردمی کردن فریضه امر به معروف استفاده از نخبگان جامعه را برای ورود تخصصی به این حوزه در دستور کار خود قرار داده و به دنبال فرهنگ‌سازی آن در همه حوزه‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «سجاد ‌سرافراز» شامگاه پنج‌شنبه (۱۳ مرداد) در گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه فرادینی بوده و حق تعیین سرنوشت یکی از کارکردهای مهم آن است. 

 

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان تقویت پایه‌های جمهوریت را کارکرد دیگر این فریضه دانست و عنوان کرد: امر به معروف امری عقلانی است و قدمت آن به کل تاریخ بشریت برمی‌گردد و در واقع اولین آمر به معروف و نهی از منکر خداوند متعال است.

 

سرافراز کلید واژه عاشورا را امر به معروف و نهی از منکر خواند و تصریح کرد: امام حسین (علیه السلام ) با قیام کربلا به ما گفتند که می‌توان امر به معروف و نهی از منکر را نسبت به کارهای بزرگ انجام داد و انقلاب اسلامی ما هم برگرفته از عاشوراست.

 

وی با بیان اینکه امام حسین (علیه السلام ) مراتب امر به معروف و نهی از منکر را به خوبی به جای آوردند اذعان کرد:‌ حضرت ابا عبدالله الحسین در قیام عاشورا ابتدا امر به معروف قلبی و زبانی را بر جای آوردند و زمانی که دیدند اثری ندارد امر به معروف و نهی از منکر عملی را علیه حکومت فاسد در پیش گرفتند.

 

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان این فریضه را از مولفه‌های اصلی جهاد تبیین ذکر کرد و گفت:  با توجه به هجمه سنگینی که دشمنان علیه انقلاب اسلامی وارد می‌کنند مقام معظم رهبری فرمان جهاد صادر فرموده و در قضیه جهاد تبیین خطاب خود را نسبت به همه آحاد جامعه قرار دادند.

 

سرافراز اذعان کرد: قانون شریعت مرز بین حریم خصوصی و حریم عمومی را مشخص کرده است بنابراین آن جایی که رفتارها و اعتقادات مردم ظهور و‌ بروز اجتماعی ندارد هیچ کسی حق دخالت در حریم شخصی افراد را ندارد از طرفی وقتی رفتارها و اعتقادات ظهور و بروز اجتماعی دارند بر همه مردم و حاکمیت واجب است که ورود کنند و امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهند.  

 

وی اولویت در امر به معروف و نهی از منکر را ادای این فریضه نسبت به مسئولان دانست و اضافه کرد: در فرمایشات امام راحل و رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی این امر به کرات وجود دارد که اولویت امر به معروف و نهی از منکر نسبت به مسئولان است.

 

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان خاطرنشان کرد: این ستاد برای تحقق هدف مردمی کردن فریضه امر به معروف استفاده از نخبگان جامعه را برای ورود تخصصی به این حوزه در دستور کار خود قرار داده و به دنبال فرهنگ‌سازی آن در همه حوزه‌ها است. 

کد خبر 1202942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha