سوگواری برای امام حسین(ع) انقلاب ما را بیمه کرده است

امام جمعه موقت تهران گفت: سوگواری برای امام حسین(ع) انقلاب ما را بیمه کرده است. امام راحل با تاسی از امام حسین(ع) بدون حمایت هیچ قدرتی برای خداوند قیام کردند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران به مناسبت سوگواری ماه محرم که در حسینیه امام خمینی(ره) و با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد، گفت: تعلیم اسماء به خلیفه الهی؛ ذهنی و کتابی یا از علوم اصولی و مفهومی نیست بلکه خلیفه خداوند کسی است که عینیت اسماء الهی در او جلوه‌گر شده و مظهر صفات جمال و جلال الهی است. وی افزود: خلفای الهی فطرت‌های روان به سوی خدا را جذب کرده و  در مسیر طهارت و پاکی قرار می‌دهند و از گناهان دفع و پیشگیری دارند، آنها آلودگی را با شفاعت رفع می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی ادامه داد: کسانی که از مرحله همراهی با خلیفه الهی سرباز زدند از دایره عبودیت خداوند اخراج و برای همیشه از بهشت محروم می‌مانند. امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خداوند گنج مخفی بود محبت او سبب شد که این گنج مخفی را در نهاد بشر قرار داده و او را خلق کند. اظهار کرد: برای هدایت بشر به آگاهی درباره این گنج پیامبران و اهل‌بیت(ع) قرار داده است.

وی با بیان اینکه انتصاب انبیا و اولیاء الهی موهبت الهی است. ابراز کرد: امامت مقامی پس از مقام نبوت و رسالت است که خداوند به خلیل خود حضرت ابراهیم(ع) عنایت کرد.

تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه امام به ملکوت و باطن عالم اشراف کامل دارد. عنوان کرد: اکمل و اشرف انیباء حضرت محمد(ص) هستند، مقام و شان ایشان از همه انبیاء الهی برتر است. اهل‌بیت(ع) نور و زینب عرش الهی بودند خداوند بر ما منت گذاشتند آنها را نازل کردند که دل‌های ما از غیر الهی بریده شده و به حقیقت توجه کرده و مراتب کمال را طی کند.

 

وی با بیان اینکه امام خلیفه و جلوه خداوند است انسان به هر طرف رو کند با امام زمان خود می‌تواند مانوس باشد. ابراز کرد: اوج پاکی و طهارت را خداوند با عنایت خاص خود در جان اهل‌بیت(ع) قرار داده است. آنها اسم اعظم الهی هستند و همه اسماء الهی در وجود آنها است. اما در بین همه اهل بیت(ع) امام حسین(ع) ویژگی‌های خاصی دارند که جذبه خاص ایجاد کرده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در جامعه حکومت الهی لازم است که مردم را تربیت توحیدی کند. گفت: نقش امام زمان(عج) این است که قسط و عدل را در جامعه برقرار می‌کند که از طریق آن جامعه بشری را به سوی خدا هدایت کنند، به همین دلیل خداوند حکومت خود را تنها به اولیاء خود هدیه کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه رهبری و امامت عهد الهی است، اظهار کرد: رهبر جامعه الگو، عقل و قلب جامعه است که باید انسان‌ها را به سوی کمال هدایت کند. فطرت انسان به سمت توحید گرایش دارد. آنچه از دستورات اسلام به ما رسیده نیاز فطرت ما است. حیا، عفت، راستی و عطوفت نیاز فطری بشر است.

 

وی با بیان اینکه امام جامعه را در مسیر و مدار بندگی الهی قرار می‌دهد. عنوان کرد: قیام امام حسین(ع) برای نجات بشریت از ظلم و ستم بود. در عالم برای امام حسین(ع) نفوذی دیده می‌شود از جذبه حضرت است.

تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه سوگواری برای امام حسین(ع) انقلاب ما را بیمه کرده است. اظهار کرد: امام راحل با تاسی از امام حسین(ع) بدون حمایت هیچ قدرتی برای خداوند قیام کردند فطرت‌ها و دل‌ها به ایشان وصل شدند و این انقلاب به پیروزی رسید.

امام جمعه موقت تهران در پایان خاطرنشان کرد: امروز به فضل الهی با وجود ولایت و حکومت اسلامی و جبهه مقاومت، مجالس سوگواری امام حسین(ع) در کشورهای دیگر نیز گسترش یافته است.

 

کد خبر 1202963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha