مادران کرمانشاهی به یاد مظلومیت حضرت علی اصغر(ع) گریستند

مادران کرمانشاهی در مراسم شیرخوارگان حسینی به یاد مظلومیت حضرت علی اصغر(ع) نوزادان خود را روی دست گرفته و نذر ظهور منجی عالم حضرت ولیعصر کردند..

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، این محفل معنوی که صبح  امروز جمعه ۱۴ مرداد ماه  در گلزار شهدای استان برگزار شد، ذاکران و مرثیه سرایان اهل بیت(ع) در سوگ طفل شیرخوار سیدالشهدا(ع) حضرت علی اصغر(ع) مرثیه سرایی کردند.

 

براساس این گزارش، مراسم شیرخوارگان حسینی که ویژه مادران و فرزندان شیرخوار ایشان است از سال ۱۳۸۲ در نخستین جمعه محرم هر سال ساعت ۸/۳۰ صبح در سراسر کشور ایران و بعضی از کشورهای دیگر به اجرا در می آید.

 

همچنین، در این مراسم مادران لباس سبز ویژه مراسم را با آیینی خاص و توجه و توسل، بر تن کودکان خود می پوشانند و پیشانی بندهای سرخ که بر آنها نام مقدّس یا صاحب الزمان (عج ) ، یا حسین شهید، یا ابو الفضل  نوشته شده را بر پیشانی فرزندانشان می بندند و در غم مظلومیت سید و سرور سالار شهیدان به سوگواری پرداختند.

 

گفتنی است، به تصویر کشیدن حادثه جانسوز کربلا، بیان اهداف قیام عاشورا، تقویت نهضت عاشورایی، بیعت مادران و اعلام آمادگی برای تربیت سربازان امام زمان (عج) از جمله اهداف برگزاری این آیین است.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام  یوسف احمدی ضمن تسلیت بمناسبت فرا رسیدن ماه محرم گفت: مراسم پرفیض و معنوی شیرخوارگان حسینی همه ساله و در نخستین جمعه ماه محرم همزمان با سراسر کشور در تمامی مراکز مذهبی استان با شکوه و جلوه خاص به خود برگزار می شود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه، افزود: هدف از برگزاری این مراسم زنده نگاه داشتن واقعه قیام عاشورا و همچنین آشنا کردن نوجوانان و جوانان با چنین مراسمی است.

 

وی خاطر نشان کرد: دنیا بداند که لشگری که امروز در این مکان حاضر شده است، حافظ اسلام و انقلاب است و این نسل ادامه دارد چرا که وقتی این مادران شنیدند که وقتی در کربلا نامردی در مقابل یک طفل ۶ ماهه لباس رزم پوشیده است، امروز آماده اند تا طفلان خود را نذر امام حسین (ع) کنند.

 

حجت الاسلام احمدی، تصریح کرد: مادران نقش اساسی در تربیت فرزندان دارند و از دامن حضرت زهرا(س) و ام البنین بود که امام حسن(ع) و امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) تربیت یافتند و این کودکان و نوزادان راه شهدا را ادامه خواهند داد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه ،اظهار کرد: دنیا بداند لشگری که امروز اینجا حاضر شده ادامه دهنده راه شهدا خواهند بود و با صلابت مقابل استکبار خواهند ایستاد و این نسل آمده‌اند که اعلام کنند اجازه نمی‌دهند آن حوادث دیگر تکرار شود.

 

گفتنی است،همایش شیرخوارگان حسینی یکی از مناسک مذهبی بزرگداشت عاشورا است که به یاد کودکان کشته شده در روز عاشورا از سوی مسلمانان در ایران و کشورهای دیگری همچون هند، پاکستان، بحرین، عراق، عربستان، ترکیه و افغانستان همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌ شود.

 

کد خبر 1202968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha