همایش شیرخوارگان حسینی در آستارا برگزار شد

همزمان با هفتمین روز از ماه محرم، همایش شیرخوارگان حسینی (ع) با حضور پرشور مادران و کودکان در آستارا برگزار و شرکت کنندگان به یاد طفل عطشان کربلا حضرت علی اصغر (ع) عزاداری کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت‌الاسلام«محمدجواد باقری‌ارومی» امروز(جمعه، ۱۴ مرداد) در همایش شیرخوارگان حسینی که در مصلی نماز جمعه بندر آستارا برگزار شد،اظهارکرد: امروز مادران آستارایی ارادت خودشان را به مادران درد کشیده واقعه عاشورا نشان داند.

 

امام جمعه بندر آستارا افزود: حضور نوزادان و شیرخوارگان حسینی در این محفل معنوی روح و جسم این فرشتگان را با امام حسین (ع) مانوس کرد.

 

وی با بیان‌اینکه عشق به اهل‌بیت(ع) آینده معنوی فرزندان را تضمین می‌کند، تصریح‌کرد: اگر عشق به امام حسین (ع) در دل ما ایجاد شود، در زندگی دل سرد نمی‌شویم.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با اشاره به اینکه خون شهیدان و اسارت اسیران کربلا عامل حفظ دین است، گفت: اگر حادثه کربلا و خطبه های حضرت زینب(س) نبود، اسلام اینگونه در جهان فراگیر نمی‌شد.

 

امام جمعه بندر آستارا خاطرنشان‌کرد: پیام اصلی همایش شیرخوارگان حسینی (ع) تربیت اخلاقی فرزندان با هدف زمینه‌سازی برای ظهور یگانه منجی عالم بشریت حضرت صاحب‌الزمان(عج) است.

 

گفتنی است، مداحی و سینه‌زنی در سوگ طفل ۶ ماهه حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و توزیع نذورات از دیگر بخش‌های این آیین در بندر آستارا بود.

کد خبر 1203014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha