انتقاد امام‌ جمعه آستارا از فضاسازی شهری در ماه محرم

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی از برخی کاستی‌ها و تعلل‌ها در سیاه‌پوش کردن سطح شهر و معابر گلایه کرد و گفت: علی‌رغم پیگیری‌های متعدد تلفنی و شفاهی شهر رنگ و بوی محرم ندارد و باید در مراسمات بعدی این نقیصه جبران شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت‌الاسلام «محمد جواد باقری‌ارومی» در خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این شهرستان به مناسبت اولین جمعه ماه محرم به بیان آثار محبت اهل‌بیت(ع) و تقرب یافتن به درگاه الهی با توسل به حضرات ائمه اطهار(ع) پرداخت.

 

امام جمعه بندر آستارا با توجه به در پیش رو بودن تاسوعا و عاشورای حسینی حضور گسترده مردم و برگزاری هر چه با شکوه‌تر مراسمات عزاداری را نشانه عظمت نهضت امام حسین(ع) و عشق و علاقه مردم به اهل‌بیت(ع) دانست و افزود: همه باید برای عزای امام حسین(ع) سنگ تمام بگذارند.

 

وی ضمن تشکر از عزاداران حسینی و رعایت نکات سفارش شده در خصوص نظم مجالس و مسائل بهداشتی از برخی کاستی‌ها  و تعلل‌ها در سیاه‌پوش کردن سطح شهر و معابر گلایه کرد و گفت: علی‌رغم پیگیری‌های متعدد تلفنی و شفاهی شهر رنگ و بوی محرم ندارد و باید در مراسمات بعدی این نقیصه جبران شود.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با گرامیداشت روز خبرنگار و تقدیر و تشکر از زحمات افسران جنگ نرم به بیان اهمیت رسالت قلم پرداخت و ادامه داد: خبرنگاران متعهد که اخبار واقعی و امید بخش را در جامعه منتشر می‌کنند همیشه مورد توجه و احترام مردم و مسئولین هستند.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی بندر آستارا با بیان‌اینکه خبرنگاران باید امانتداران جامعه باشند، افزود: نباید به بهانه انتقاد، زبان به هجو و اهانت گشود و یا با آبروی افراد بازی کرد.

 

وی ادامه داد: اگر خبرنگاری از مشکلی مطلع است بهتر است قبل از اینکه آن را رسانه‌ای کند ابتدا تحقیقات لازم جهت اطمینان از صحت و سقم یا چگونگی موضوع را انجام دهد و آنگاه نتیجه تحقیقات خود را با رعایت اخلاق حرفه‌ای منتشر کند.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با اشاره انتشار خبر قراردادهای تسلیحاتی بین ایران و روسیه توسط مقامات آمریکایی گفت: جمهوری اسلامی ایران بزرگترین قدرت نظامی منطقه است که بعد از انقضای تحریم تسلیحاتی سازمان ملل متحد علیه ایران در سال ۲۰۲۰ اکنون در زمینه موشک، پهپاد و زیردریایی تجهیزات خود را در اختیار روسیه می‌گذارد و در مقابل از هواپیما، تانک‌ها و سامانه‌های دفاعی روسیه استفاده خواهد کرد.

 

امام جمعه بندر آستارا در پایان گفت: نکته مهم‌تر این است که جمهوری اسلامی ایران راه جدیدی در توسعه تسلیحات ایجاد کرده و آن عبارت است از حمایت از کشورهای محروم منطقه و جبهه مقاومت و این دقیقا مخالف روش مستکبران و زروگویان است که فروش تسلیحات را فقط برای منافع مادی از طریق ایجاد جنگ در مناطق مختلف می‌خواهند.

کد خبر 1203018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha