عزاداری های محرم اسلام ناب محمدی (ص) را ترویج دهد

حجت الاسلام صفری با بیان اینکه پیام های نهضت عاشورایی را باید در زندگی جاری سازیم، گفت: عزاداری های ماه محرم، ترویج دهنده اسلام ناب محمدی (ص) و فرهنگ عاشورا باشد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل و به نقل از دفتر امام جمعه شهر لاهرود، حجت الاسلام «حسن صفری» در خطبه های این هفته نماز جمعه که در آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) برگزار شد، گفت: سرویس های اطلاعاتی دشمن دائما جنگ روانی و رسانه ای بر علیه نظام و حکومت ما راه اندازی می کنند و می خواهند امنیت ما در خطر باشد، حال آنکه ما در مسئله امنیت با احد الناسی شوخی نداریم و هر کسی که علیه امنیت ما فعالیت کند، امنیت نخواهد داشت.

 

امام جمعه لاهرود با اشاره به  تاثیر اخبار بد و نا امید ساختن مردم، ادامه داد: اخبار بد مرگ می آورد. ژنرال ویلیام مایر، روانکاو ارشد ارتش آمریکا در زندانی که هزار نفر از نظامیان آمریکایی در آن زندانی بودند ، تحقیق می کرد و علیرغم اینکه همه چیز برای رفاه آماده بود اعم از تغذیه خوب و ... ولی هر روز ده ها نفر می مردند و شب می خوابیدند و روز بیدار نمی شدند، ویلیام مایر دلیل اصلی را تاثیر اخبار بد و نا امید ساختن آنها از آینده بیان می کند و فقط نامه هایی که حاوی اخبار بد بوده بدست آنها رسانده می شد و نامه هایی که اخبار خوب و امید بخش بود تحویل داده نمی شد.

 

وی پروژه ناامید سازی مردم توسط دشمن را یادآور شد و افزود: نهضت ملی شدن نفت، دست انگلستان را از منافع ملت ما کوتاه کرد و مردم امیدوار شدند، انگلیس انواع تهدید ها را می کرد و همه مشکلات را بزرگ جلوه می داد و عنصر اصلی مشکلات را نهضت ملی شدن نفت وانمود می کرد تا مردم را نامید کند و شاه مملکت می گفت ما نمی توانیم کشور را اداره کنیم و بدینگونه یاس و ناامیدی را در مردم بیشتر کردند و با ایجاد اختلاف میان رهبران نهضت و بی تفاوتی در مردم ، پروژه نهضت ملی شدن صنعت نفت در کودتای 28 مرداد به نفع انگلیس تمام شد و مصدق را شکست دادند چون به حرف آیت الله کاشانی گوش نکرد و به آمریکا اعتماد کرد.

 

حجت الاسلام صفری ادامه داد: جنگ 8 ساله و ایستادگی مردم به رهبری حضرت امام (ره ) ثابت کرد ملتی که بایستد و نا امید نشود پیروز خواهد بود و در برابر تمام قدرتهای دنیا خواهد ایستاد، علیرغم اینکه در دوران جنگ تحمیلی انواع تجهیزات جنگی و 60 میلیارد دلار به صدام کمک مالی کردند و در ایران هم ترور و ... بود اما ملت ایستادند و پیروز شدند و از صدام خبری نیست.

 

خطیب نماز جمعه لاهرود با بیان اینکه نا امیدی باعث می شود جامعه پویا نباشد و انگیزه خود را از دست بدهد،  خاطر نشان کرد: جنگ روایت ها ادامه دارد و با ابزار رسانه و کتمان همه پیشرفتها و ظرفیتهای امید بخش و بزرگنمایی مشکلات ، می خواهند مردم را نا امید کنند. طبق فرمایش مقام معظم رهبری هرکس ایمان مردم را تضعیف کند و یا مردم را ناامید کند و یا مردم را نسبت به مسئولین کارآمد و تلاشگر و دلسوز بدبین کند، به سود دشمن کار می کند چه بداند و چه نداند.

 

وی در ادامه با تسلیت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، به اهداف قیام بزرگ سید الشهدا (ع) اشاره کرد و یادآور شد: امام حسین (ع) نماد شجاعت، ایثار و مقابله با ظلم است که هرگز زیر بار ظلم نرفت و به کسی هم ظلم نکرد و در روز عاشورا آن حضرت و یاران با وفایش برای تقرب الهی و ایستادگی در برابر ظلم به پا خاستند.

 

حجت الاسلام صفری با تاکید بر اینکه پیام های نهضت عاشورایی را باید در زندگی جاری سازیم، اذعان داشت: عزاداری های ایام محرم باید ترویج دهنده اسلام ناب محمدی (ص) و فرهنگ عاشورا باشد، عزاداری عاشورا با حال و هوای معنوی و اخلاص بیشتر باشد، مجلس عزای سالار شهیدان رنگ و بوی قرآنی داشته باشد و نماز ظهر عاشورا حتما در فضای بیرون برگزار شود.

 

امام جمعه لاهرود با تاکید بر رعایت بهداشت و نظافت در مجالس عزاداری، متذکر شد: نظافت و بهداشت را بیشتر در این ایام عزاداری به ویژه در تاسوعا و عاشورا و در توزیع احسانات رعایت کنید و شهرداری ها و دهیاریها بیشتر از قبل ایام عزاداری ابا عبدالله (ع) در نظافت و تمیزی شهر و روستا تلاش کنند.

 

حجت الاسلام صفری بر اجتماع عزاداران در روستاها و شهرهای منطقه لاهرود با رعایت دستور العمل های بهداشتی تاکید کرد و افزود: عزاداران حسینی و محبان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در اجتماع عظیم عاشورائیان شهر لاهرود که روز هشتم ماه محرم در میدان امامزاده سید ابراهیم (ع) برگزار خواهد شد، حضور پرشور داشته باشند.

 

 وی در خاتمه با گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگار شهید محمود صارمی، فرا رسیدن  روز خبرنگار را به همه اصحاب رسانه و خبرنگاران تلاشگر تبریک گفت.

کد خبر 1203039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha