اهدای ۲ راس دام به عشایر سیل زده به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)

تحقیقی گفت: ۲ هزار راس دام به عشایر و ۲ هزار سری لوازم خانگی به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و با محوریت گروه های جهادی به آسیب دیدگان سیل اخیر در کشور اهدا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حسین تحقیقی»، امروز (جمعه 14 مرداد) در سفر به فارس و بازدید از مناطق سیل ‌زده این استان گفت: ۲ هزار راس دام به عشایر و ۲ هزار سری لوازم خانگی به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و با محوریت گروه های جهادی به آسیب دیدگان سیل اخیر در کشور اهدا خواهد شد.

مدیرکل امور استان‌ های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افزود: همچنین گروه های جهادی به تعمیر لوازم خانگی، بازسازی مدارس آسیب دیده از سیل، مرمت و احیای قنوات می پردازند و حمایت از کسب و کار‌ها و مشاغل خانگی توسط بنیاد «برکت» و بازسازی و مرمت منازل روستایی در مناطق محروم با همکاری سایر نهاد‌ها در استان فارس به انجام می رسد.

وی اضافه کرد: از اقدامات بنیاد «15 خرداد» در استان فارس نیز می توان به اهدای ۱۱۵ دستگاه ویلچر به کودکان محروم، حمایت از درمان زوج ‌های نابارور مناطق محروم، حمایت از کاشت حلزون و درمان کودکان کم شنوا، حمایت از درمان بیماران مبتلا به سرطان و بیماری ‌های صعب ‌العلاج در مناطق محروم اشاره کرد و غربالگری بینایی، اهدای عینک رایگان و تامین هزینه درمان جراحی چشم کودکان، غربالگری عضلانی و اسکلتی کودکان و نوجوانان محروم هفت تا ۱۷ سال از برنامه‌ های پیش روی این بنیاد در استان فارس است.

تحقیقی ضمن اشاره به درگیری ۲۴ استان کشور با آبگرفتگی و سیل، عنوان کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حوادث غیرمترقبه همچون سیل همواره به برای کمک و حمایت از محرومان می پردازد.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۰ هزار و ۷۶۹ طرح با حجم سرمایه گذاری ۱۵ هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال در زمینه ‌های توانمندسازی و اقتصادی، امور زیربنایی و فرهنگی و ارائه خدمات بیمه‌ ای در استان فارس انجام شده است.

تحقیقی اضافه کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مرحله هشتم رزمایش توزیع بسته‌ های معیشتی به توزیع آب معدنی، کنسرو، ارزاق عمومی یک‌ ماهه برای اهالی مرحوم مناطق سیل زده در شهرستان های فارس اشاره کرد.

«حسین پور نورعلی»، نیز با اشاره به برگزاری جلسات در بختگان و آباده طشک با حضور مسئولان این مناطق گفت: استاندار فارس از ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خواستار حمایت از خسارت و آسیب ‌ها در شهرستان‌ های سیل زده فارس شد و مقرر شد پس از برآورد خسارت خدماتی که ستاد اجرایی فرمان امام (ره) می تواند ارائه دهد، اعلام شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) فارس افزود: بیشترین آسیب منازل مربوط به سرچهان و یکی از روستا‌های کوار بوده و در حال حاضر ارزاق یک ماهه، پتو، کنسروجات و کارواش ‌های خانگی به اتفاق فرمانداران، امام جمعه و مسئولان سپاه شهرستان ها بین مردم منطقه توزیع شده است.

وی اعلام کرد: با اعطای وام توسط بنیاد «برکت»، بخشی از ضرر‌ها جبران می شود.

کد خبر 1203073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha