نوکری ارباب/ پیرغلامانی که برکت زندگیشان خادمی امام حسین(ع) است

«پیرغلامان حسینی» سوخته دلانی هستند که تمام عمر و وقت شان را وقف و نذر نوکری ائمه و امام حسین(ع) کرده اند و از این محل کرامات و عنایاتی شامل حالشان شده است.

خبرگزاری شبستان_خراسان جنوبی: پیرغلامی حسینی؛ همان سوخته دلانی هستند که تمام زندگی و عمرشان را وقف نوکری ارباب حسین (ع) می کنند، با تمام عشقی که در سینه دارند از ماه ها قبل آماده محرم می شوند تا پاداش های معنوی بگیرند.

 

همزمان با ماه عزای پسر فاطمه (س) این پیرغلامان پیراهن سیاه بر تن می کنند و برای نوکری ارباب‌شان حسین(ع) و اقامه عزای اباعبدالله آماده می شوند. همین حضور ارزشمند و رحمت آفرین آنها گرمابخش محافل عزای سرور و سالار شهیدان می شود و شاید یکی از بزرگترین افتخارات برای بسیاری از آنها، رسیدن به درجه پیرغلامی امام حسین (ع) باشد.

 

در ادامه این گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان با پیرغلامان اهل بیت(ع) که یقینا از احترام و قرب ویژه ای نزد ائمه معصومین برخوردار هستند همراه می شود تا از برکات حضور آنها در دستگاه امام حسین (ع) برای مخاطبان روایت کند.

 

۴۴ سال شیرینی نوکری امام حسین(ع)

کربلایی «سیدحسین محسن زاده» یکی از پیرغلامان هیئت صاحب الزمانی(عج) در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار کرد: 44 سال است برای امام حسین(ع) انجام وظیفه می کنم، امیدواریم حضرت، این خدمتِ زیر پرچم اسلام را از من قبول و مرا به نوکری انتخاب کنند.

 

سید حسن می‌گوید: خادمی امام حسین(ع) برای زندگیم خیلی برکات داشته و بسیاری از برکات را نمی توان گفت؛ هرچه داریم همه از دستگاه بزرگ امام حسین(ع) است، در این سال ها مریض‌های دکتر جواب کرده‌ای دیدم که شفای خود را آقا ابی عبدالله در شب های تاسوعا و عاشورا گرفتند.

 

وی که مسئولیت هیات دخیل العباس بشرویه را برعهده دارد ادامه می‌دهد: از شب اول محرم از ساعت 9 تا 12 در این هیئت هم خادمی و مداحی می کنم با چشمانم مریضی دکتر جواب کرده را دیدم که شفا گرفت. در محل هیات دخیل العباس دو تا سه هزار نوجوان و جوان دوستدار حسین(ع) دور هم جمع می شوند و در این بین تعداد بسیار اندکی بالای 30 سال نمی توانید پیدا کنید. چون جوانان تنوع طلب هستند سخنران و مداحان کشوری زیادی دعوت می کنیم.

 

اوایل راننده اتوبوس بودم که در یکی از سفرها یک با خودروی تریلی تصادف کردم. مداحلی را یاد داشتم اما خیلی رسمی نمی‌خواندم،‌در همان لحظه تصادف نیت کردم اگر مسافرانم ‌آسیب نبینند، نوکری امام حسین (ع) را رها نخواهم کرد. در ‌آن تصادف هیچ آسیبی به مسافران نرسید و حتی از دماغ یک مسافر هم خونی جاری نشد نشد! از همان سال رانندگی را رها کردم و در وادی نوحه‌خوانی برای سیدالشهداء علیه السلام ورود کردم و تاکنون هم کراماتی دیدم و می بینم که خدا را شکر می کنم در این راه قرار گرفته ام.

 

امیدوارم اباعبدالله الحسین(ع) از من راضی باشد، دو بار قلبم را در مشهد عمل کرده ام. دکتر به من گفت در دو ماه محرم و صفر نباید بیشتر از 10 دقیقه مداحی کنی، گفتم هر چه بگویید به روی چشم ولی برای مداحی نمی توانم قول بدهم. روز و شب ها در هیات گاهی چندین ساعت برای عزاداران پسر فاطمه مداحی می‌کنم.

 

با اینکه دیسک کمر و سیاتیک دارم و قبل از ماه محرم از درد پا نمی توانستم راه بروم و شب ها خواب نداشتم؛ اما از شب اول محرم احساس پا درد هم ندارم. حالا دیگر سیل اشک امانش نمی‌دهد، بلند گریه می‌کند و می‌گوید: نمی دانم این حسین کیست که عالم همه دیوانه است؟!

 

این مداح اهل بیت علیهم السلام ادامه می‌د هد: کرامات آقا؛ خیلی زیاد است نمی توان همه را بگویم. در ایام فاطمیه دوم در روز شهادت حضرت زهرا(س) مراسم داریم و با کمک مردم 12 هزار نفر را پذیرایی می کنیم، در یکی از این شب ها با دلی شکسته گفتم یا فاطمه زهرا(س) من فرزند شمام. من سیدم نباید یکبار هم بیاییم مدینه دیدن شما؟ سال بعد فاطمیه اول، در یکی از مراسمات عزاداری، یکی گفت «حاج آقا گذرنامه ات را بده، میخوام تو را ببرم مدینه برایمان مداحی کنی.» و من شهادت حضرت زهرا (س) مدینه بودم.

 

محسن زاده با بیان این شعر «گر دو صد جرم عظیم آورده ای، غم مخور رو بر کریم آورده ای» گفت: ما در خانواده کریمان کم طلب می‌کنیم و یا نمی‌دانیم از فاطمه(س) و فرزندانش چه بخواهیم در صورتی که این خانواده کریم اند و ما رسم گدایی بلد نیستیم.

 

وی ادامه داد: بارها و بارها رهبری تأکید کردند در شعار و مداحی ها به محتوا و خروجی آن توجه داشته باشید؛ من سعی کردم در مداحی هایم، سبک های سنتی و قدیمی راحفظ کنم و از تمامی ذاکرین هم انتظار است به این مهم توجه کنند.

 

از بچگی تا پیری در رکاب حسین(ع)

«سید محمدمهدی رسولی» پیرغلام دیگری از شهرستان نهبندان است که به گفته خودش از سالی که شورای هیئات مذهبی در کشور تشکیل شد و مقرر شد از هر هیئت یک مسئول انتخاب شود؛ توفیق خدمت و نوکری اهل بیت علیهم ‌السلام را دارد.

 

وی افزود: همواره سعی کردم شعور حسینی جایگزین شور حسینی باشد و الحمدالله که بین تمام اعضای شورای هیئات مذهبی شهرستان در اجرای برنامه های ملی و مذهبی همراهی و همدلی خوبی برقرار است. برای برگزاری هرچه بهتر مراسم عزاداری ایام محرم و محتوابخشی به این مراسمات تاکنون فعالیت های خوبی انجام شده است.

 

این پیرغلام مکتب حسینی با بیان اینکه از رهنموردها و فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص چگونگی برگزاری مراسم ایام محرم همواره استفاده شده است، افزود: از محل خادمی امام حسین(ع) پیوسته برکاتی عاید زندگی من شده و من شاکرم خدا را که برای این مهم انتخاب شدم، همین که همیشه سالم و تندرست بودم از برکت حضور در دستگاه امام حسین(ع) است.

 

وی گفت: 66 سال سن دارم و از بچگی در هیئت بزرگ شدم، خانه مرحوم پدرم، چسبیده به مسجد گلستان بود و پیوسته از برکات معنوی مسجد بهره مند می شدم.

 

از نوجوانی وارد هیئت های مذهبی شدم

«سید حامد رضازاده» که 70 سال سن دارد و از دبیرستان ذاکر اهل بیت(ع) و خادم امام حسین(ع) است، به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: از سال 1345 تاکنون ذاکر اهل بیت علیه السلام هستم و به آن افتخار می کنم؛ پدر و مادرم نوکر امام حسین(ع) و مشوقم برای خادمی بودند.

 

این پیرغلام حسینی با بیان اینکه در همه حال عنایات حسینی شامل حال من بوده و هست، افزود: نوکری برای اهل بیت(ع) سبب شد این بزرگواران در مریضی ها، گرفتاری ها و همه حوالات از من دستگیری داشته باشند. در جوانی مریض شدم و بهبودی من مرهون عنایات اهل بیت (ع) بود.

 

وی که دستی در شعر و شاعری هم دارد و دو کتاب از اشعارش تحت عنوان «مدافعان شریعیت و منادیان طریقت» و مجموعه اشعار «حامد» چاپ شده است، گفت: اولین شعرم را در باب حضرت فاطمه(س) سروده ام و مورد عنایت ویژه ایشان قرار گرفته ام.

 

امام جماعت مسجد سیدالساجدین بیرجند در پایان جدیدترین سروده خود را در باب امام حسین(ع) گفت: 

باز رسیده به سر هوای حسین                                  باز دمیده به دل نوای حسین

عطر دل‌انگیز چون رسد به مشامم                              یاد کنم عطر جان‌فزای حسین

 

 

 

کد خبر 1203091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha