همایش شیرخوارگان حسینی در مسجد سیدالشهدا (ع) روستای خوی برگزار شد

حبیبی خویی گفت: همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور و به همت اعضای کانون فرهنگی هنری «نور نبوی» در مسجد سید الشهدا (ع) روستای خوی برگزار شد.

«ابراهیم حبیبی خویی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: یکی از ویژه برنامه های ماه محرم کانون فرهنگی هنری نور نبوی برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی است که هرساله به همت اعضای کانون برگزار می شود.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری «نور نبوی» مسجد سیدالشهدا (ع) روستای خوی ادامه داد: حضور مادران روستا همراه با فرزندان خردسال خود در مسجد سید الشهدا (ع) روستای خوی نشان از عشق به اهل بیت امام حسین (ع) است.

 

وی ابراز کرد: با شروع ماه محرم و صفر ویژه برنامه های زیادی از جمله تعزیه، عزاداری در مسجد، حضور در دسته جات عزاداری، سخنرانی و مداحی به همت اعضای کانون برگزار می شود.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری «نور نبوی» مسجد سیدالشهدا (ع) روستای خوی افزود: در این مراسم مادران به همراه کودکان شیرخوار خود با لباس، روسری و پیشانی‌بند به رنگ سبز حضور یافتند و شرکت‌کنندگان برای حضرت علی اصغر کودک شیرخوار امام حسین (ع) به عزاداری و مرثیه‌سرایی پرداختند و گهواره نمادین او را در این  مجالس گرداندند.

 

وی گفت: در این آیین معنوی مادران آبادانی در حالی که نوزادان خود را بر دستان و آغوش خود داشتند با بلند کردن آن‌ها به یاد مظلومیت حضرت علی اصغر (ع) لالایی سر دادند و کودکان نیز با بی قراری هایشان با طفل شش ماهه امام حسین (ع) همنوا شدند.

 

حبیبی خویی اظهار داشت: مداحان در همایش شیرخوارگان حسینی به یاد شهدای دشت نینوا مرثیه سرایی و نوحه خوانی کرده و نوای لالایی به یاد مادر علی اصغر (ع) زمزمه کردند.

 

کد خبر 1203126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha