توزیع ۳۵۰ پرس غذای گرم بین عزاداران حسینی توسط کانون «انتظار» لردگان

موسوی سردشتی با تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش اظهار داشت: همزمان با شب هفتم ماه محرم الحرام ۳۵۰ پرس غذای نذری پخت و بین عزاداران روستای سردشت لردگان توزیع شد.

«حسين موسوی سردشتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: همزمان با شب هفتم ماه محرم الحرام ۳۵۰ پرس غذای نذری پخت و بین عزاداران توزیع شد.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری «انتظار» مسجد صاحب الزمان (عج) روستای سردشت لردگان با بیان اینکه هزینه های پخت این غذاهای نذری را خیران پرداخت کرده بودند، افزود: غذاهای نذری بین عزاداران و نیازمندان روستای سردشت لردگان توزیع شد.

 

وی گفت: خیران با تهیه و توزیع غذای گرم، یکی از سیره های پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) را به نمایش گذاشتند.

 

موسوی سردشتی با بیان اینکه اینگونه اقدام های خودجوش و خداپسندانه نشانه علاقه‌ مندی و ارادت مردم به ائمه اطهار و اهل‌ بیت (ع) است، خاطرنشان کرد: مردم نیکوکار و ولایتمدار روستای سردشت لردگان به همراه جوانان مسجدی همه ساله در مناسبت های مختلف مذهبی اقدام به پخت غذاهای نذری و توزیع آن بین عزاداران و نیازمندان می‌کنند.

 

وی افزود: آیین نذری دادن در ایام محرم مملو از ارزش‌های انسانی و اسلامی است که در کنار همیاری و دوستی مردم، نشان دهنده فرهنگ، آداب و رسوم و عقاید و سنت های ماست و نشانه هایی از عواطف، احساسات و یکدلی مردم و شریک بودن در عزای سرور و سالار شهیدان است.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری «انتظار» مسجد صاحب الزمان (عج) روستای سردشت لردگان ادامه داد: اهمیت نذری دادن در ایام سوگواری محرم و صفر از گذشته تا امروز حفظ شده و مردم با توجه به شرایط مالی خود در این ایام از عزادارانی که در هیئت و مساجد حضور پیدا کرده‌اند، پذیرایی می‌کنند.

 

کد خبر 1203136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha