امام حسین(ع) با قیام خود انسانیت را نجات داد/ بقای دین مبین اسلام توسط امام حسین(ع) انجام شد

حجت الاسلام دیلم گفت: امام حسین(ع) با قیام خود انسانیت را نجات داد و تفکر انسانی در مسیر بشریت را عوض کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «نورعلی دیلم» در جمع مردم اهل سنت نگین شهر با تسلیت ایام سوگواری شهادت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: به عنوان یک تکلیف وظیفه داریم بازگویی عاشورا را داشته باشیم تا زمینه سعادت دنیا و آخرت ما را فراهم کند.

 

رئیس مرکز اسلامی گلستان افزود: در طول تاریخ 5 هزار ساله بشریت جنگ های زیادی اتفاق افتاد و رهبران زیادی آمدند و انقلاب های مختلفی را انجام دادند و میلیون ها انسان یا از دنیا رفتند یا کشته شدند و به شهادت رسیدند.

 

وی با بیان اینکه رهبر بیشتر این انقلاب ها ادعا دارند که بر حق هستیم، گفت: نماد و معیار برای شناسایی رهبر حق و رهبر باطل چیست، باید به اندیشه رهبران قیام نگاه کنیم که آیا نگاه دنیوی داشته اند یا نگاه الهی.

 

حجت الاسلام دیلم اظهارداشت: باید نامه ها و خطبه و سخنرانی های امام حسین(ع) فراتر از آن چیزی که امروز در مجالس بیان می شود، بیان شود.

 

وی ادامه داد: امام حسین(ع) در اولین وصیت نامه خود به برادرش محمد حنفیه، اصلاح و احیای جدش، رسوال الله را از اهداف قیام خود بیان کرده اند و در چنین شرایطی دست به قیام زد.

 

رئیس مرکز اسلامی گلستان گفت: امام حسین(ع) با قیام خود انسانیت را نجات داد و تفکر انسانی در مسیر بشریت را عوض کرد. اگر آن مسیری که یزید و یزیدیان درست کرده بودند بود، امروز ما دیگر اعتبار، عزت و شوکتی نداشتیم.

 

وی افزود: اسلام توسط پیامبر(ص) ایجاد شد و به وجود آمد اما بقای دین مبین اسلام توسط امام حسین(ع) انجام شد.

 

حجت الاسلام دیلم گفت: هیچ قیامی به راحتی ماندگار نمی شود، ماندگاری قیام امام حسین(ع) دارای رمز و رازی است که تا ابد ماندگار است.

 

وی با بیان اینکه حرکت در مسیر امر به معروف و نهی از منکر از دیگر اهداف قیام امام حسین(ع) بود، افزود: این مسئله امروز در جامعه ما در حال تعطیل شدن است و تبدیل به یک فریضه فراموش شده و بی تفاوت شده است.

 

رئیس مرکز اسلامی گلستان تاکید کرد: ما مسلمانان نباید نسبت به یکدیگر بی تفاوت باشیم بلکه سعی کنیم نسبت به هم حساس باشیم.

 

وی گفت: امروز بحث شیعه و سنی مطرح نیست بلکه یک تفکر انسانی بزرگ است که امام حسین(ع) رقم زد، امروز برای مولوی، سعدی و دیگر علما دور هم می نشینیم و افکار و عقایدشان را بررسی می کنیم ولی متاسفانه در جهان اسلام فرقه وهابیت به داخل مسلمانان رخنه کردند و تنها خودشان را مسلمان می دانند یک غده سرطانی در درون جامعه اسلامی شده اند.

 

حجت الاسلام دیلم افزود: هر کسی طبق رسوم خودشان و بر اساس محبت به اهل بیت را بر اساس حب خودش را پیش ببرد.

 

وی اظهارداشت: برادران اهل سنت ترکمن صحرا سد محکمی در مقابل افکار وارداتی هستند.

 

کد خبر 1203179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha