دشمن هجمه سنگینی را علیه مراسمات عزاداری محرم ایجاد کرده است

حسنوند گفت: دشمن هجمه سنگینی را بر علیه مراسمات عزاداری تاسوعا و عاشورا در کشور ایجاد کرده و به دنبال این است که محرم را کم‌رنگ جلوه دهد تا به اهداف خود دست یابد اما ما باید هوشیار باشیم و فریب دشمن را نخوریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «فریدون حسنوند» در نشست هماهنگی مراسم عزاداری یوم‌العباس و روز عاشورا اظهار کرد: مسیر تردد هیئات مذهبی در روز عاشورا هموار است و برنامه‌ریزی مسدودی برخی از مسیرهای فرعی انجام شده و این خیابان‌ها قبل از عاشورا توسط شهرداری بسته خواهند شد و هیچگونه نگرانی در بحث استقرار ایستگاه‌های صلواتی نیز وجود ندارد.

 

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیرق حضرت ابوالفضل (ع) در این شهر برافراشته شده است افزود: امام جمعه اندیمشک محور دقیق و فهیم مراسمات محوری شهرستان است و بینش و تفکر دانشمندانه وی جای قدردانی دارد.

 

وی اذعان کرد: در روز تاسوعای حسینی ۱۵ هزار پُرس غذای نذری طبخ و میان عزاداران حسینی توزیع خواهد شد.

 

حسنوند تصریح کرد: دشمن هجمه سنگینی را بر علیه مراسمات عزاداری تاسوعا و عاشورا در کشور ایجاد کرده و به دنبال این است که محرم را کم‌رنگ جلوه دهد تا به اهداف خود دست یابد اما ما باید هوشیار باشیم و فریب دشمن را نخوریم.

 

وی با اشاره به اينكه اعتقادات و بنیان دینی جامعه همواره سبب پیروزی ملت ایران بر دشمنان شده است عنوان کرد: مسائل‌ اقتصادی و گرما نباید حضور مردم را در تاسوعا و عاشورا کم‌رنگ کند و مردم بدانند که راه و مکتب امام حسین (ع) ادامه دارد.

 

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برنامه دشمن حمله به اعتقادات مردم، دین و مذهب است و دشمن هر باری که در حوزه اقتصادی شکست می‌خورد، به سوی اعتقادات مردم و دین قدم بر می‌دارد که همواره مردم این توطئه دشمن را خنثی کرده‌اند.

 

«پیمان جهانگیری» نیز ابراز کرد: آئین سوگواری یوم‌العباس برنامه محوری شهرستان اندیمشک است و این اجتماع بزرگ عزاداران همزمان با روز تاسوعای حسینی یکشنبه (۱۶ مرداد) رأس ساعت ۱۸:۳۰ در میدان امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

 

فرماندار اندیمشک با بیان اینکه تمام تدارکات جهت برگزاری مراسمات سوگواری تاسوعا، عاشورا، شام غریبان و اجتماع بزرگ علمداران حسینی مهیا شده است ادامه داد: ایستگاه‌های صلواتی در تمام مسیرهای منتهی به مرکز شهر میدان امام (ره) در روز تاسوعا حسینی  و در مسیرهای منتهی به بهشت زهرا در روز عاشورا استقرار پیدا خواهند کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی برگزاری مراسم سوگواری روز عاشورا در قدمگاه امام رضا (ع)، بهشت زهرای کوی لور، شهر آزادی، شهر بیدروبه، شهر حسینیه، شهر چمگلک و روستاهای الوارگرمسیری و بخش مرکزی صورت گرفته است.

 

کد خبر 1203187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha