از برپایی ایستگاه صلواتی ایام محرم تا کمک مومنانه برای سیل زدگان

کانون فرهنگی هنری خادم الرضا(ع) اراک، در راستای اجرای کمک مومنانه اقدام به تهیه و توزیع غذا برای سیل زدگان روستای آهنگران کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، کانون فرهنگی هنری خادم الرضا، مسجد امام رضا علیه السلام شهرک مهر دشت اراک در حرکتی خداپسندانه در کنار فعالیت های فرهنگی خود اقدام به تهیه و توزیع غذای گرم برای اهالی روستای آهنگران که در جریان سیل اخیر دچار خسارت شده اند کرده است.

حمید نعمتی نژاد ضمن تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان، حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام، به برنامه های کانون فرهنگی هنری خادم الرضا علیه السلام اشاره کرد و گفت: این کانون برنامه های مختلفی را در راستای تبیین فرهنگ دینی و قیام عاشورا در این ایام دارد.

مسئول کانون فرهنگی هنری خادم الرضا علیه السلام برپایی ایستگاه صلواتی با مشارکت جوانان و نوجوانان را از جمله برنامه های این کانون در ایام محرم دانست و بیان کرد: در این ایستگاه صلواتی شربت و چای نذری تهیه و در بین عزاداران توزیع می شود.

وی همچنین به تهیه و توزیع غذای نذری در ایام محرم اشاره کرد و گفت: تهیه 2 هزار پرس غذای و توزیع آن در بین عزاداران از برنامه های هر شب این کانون است.

نعمتی نژاد به برگزاری مراسم نوحه خوانی و عزاداری در این ایام با حضور اعضای کانون اشاره کرد و ادامه داد: در پایان سخنرانان به سخنرانی در رابطه با قیام عاشورا و تبیین فرهنگ عاشورا پرداخته و جوانان شرکت کننده در این مراسم  از  بیانات سخنرانان بهره مند می شوند.

وی همچنین به سیل اخیر در منطقه فراهان بر اساس بارندگی های مرداد ماه اشاره کرد و گفت: کمک به هم استانی های روستای آهنگران که در سیل اخیر آسیب جدی دیده اند از برنامه های این کانون در ایام محرم است.

وی ادامه داد در راستای اجرای کمک مومنانه و توجه با تاکیدات مقام رهبری مبنی به انجام این امر بیان کرد: تهیه و توزیع روزانه 350 پرس غذای گرو و توزیع در بین سیل زدگان روستای آهنگران از دیگر برنامه های این کانون است.

مسئول کانون فرهنگی هنری خادم الرضا مسجد امام رضا شهرک مهر دشت گاوخانه ادامه داد: ایستگاه صلواتی از شب اول محرم به مدت ده شب در مسجد امام رضا، برگزاری کلاس های مهد قرآن برای بچه ها، برپایی اردوی یک روزه برگزاری کلاس امر به معروف و نهی از منکر و اهدای جوایز از برنامه های فرهنگی این ایام است.

کد خبر 1203282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha