آل خلیفه حصار را بر شیعیان تنگ‌تر می کند/ ممنوعیت زندانیان از برپایی مراسم عاشورای حسینی

رژیم آل خلیفه به طور رسمی به بهانه تخلف از برپایی مراسم عاشورایی در زندان های این کشور جلوگیری می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرآة البحرین،  زندانیان سیاسی در زندان مرکزی «جَو» در بحرین اعلام کرد: مدیریت این زندان به بهانه تخلف به طور رسمی از احیای مراسم عاشورا ممانعت کردند. به طوری که «حسین هلال احمد» زندانی بحرینی در تماس تلفنی می گوید که بحرین باوجود ادعای حمایت از آزادی های مذهبی، به ما در ساختمان 7(ساختمان 15 سابق)اطلاع دادند که اجازه برپایی شعایر دینی را نداریم.

 

هلال احمد می گوید: این ممنوعیت اولین بار نبوده است. این مسئله ماه های گذشته نیز اتفاق افتاده است. به طوری که زندانیان ساختمان 7 در داخل زندان به سازماندهی تحصن مسالمت آمیز داخل این زندان اقدام کردند. به موجب آن از ورود به اتاق ها خودداری کردد. پلیس زندان آنها را با استفاده از زور تهدید کرد که درصورتی که تحصن را ترک کنن، تنبیه و مجازات می شوند. تنبیه زندانیان ساختمان با بیرون بردن آنها به بیرون به مدت 20 دقیقه به طور تنهایی انجام گرفته است. درصورتی زندانیان بیش از مدت مجاز بیرون باشند. کل زندانیان مجازات می شوند.

 

اسامه الصغیر، زندانی دیگر بحرینی در تماس تلفنی با تایید خبر ممنوعیت برپایی شعایر دینی تاکید کرد: زندانیان سیاسی مورد هدف هستند و رسانه های رسمی شریک آزار و اذیت و پنهان کاری آل خلیفه در نقض سیستماتیک حقوق آنها هستند.

سید احمد الوداعی، مدافع حقوق بشر بحرینی ، بیانیه  دفتر رسیدگی وابسته به وزارت کشور آل خلیفه درباره احیای مراسم عاشورا داخل زندان جو در بحرین را «گمراه کننده» توصیف کرد. زیرا این دفتر در بیانیه خود مدهی شده است که مدیریت این زندان تسهیلاتی را به زندانیان در همه ساختمان ها ارایه کرده تا مراسم عاشورا را به راحتی برگزار کنند.

 

الوداعی افزود: این ادعای دفتر رسیدگی کذب است، زیرا بیش از یک صد زندانی در زندان ساختمان شماره 7 از برپایی شعایر مذهبی محروم هستند و بیش از 23 ساعت آنها در سلول هایشان حبس شدند.

الوداعی نوشت: این دفتر مدعی شده است که به زندانیان اجازه داده می شود تا کتاب های دعای ویژه عاشورای حسینی را بخوانند، اما این مسئله واقعیت ندارد. مدیریت زندان ها، مهم ترین کتاب های دعا شیعه و شعر حسینی از جمله کتاب الجمرات الوردیه نوشته ملا عطیه الجمری و کتاب مفاتیح الجنان و ضیاء الصالحین را ممنوع کردند.

 

مقامات آل خلیفه از نصب نمادهای عاشورای در شهرک عالی جلوگیری کردند و مزدوران آل خلیفه، پرچم های سیاه و پلاکاردهای حسینی را از ستون ها و خیابان ها جمع آوری کردند.

 

فاطمه دوستدار

کد خبر 1203311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha