پرتاب ۱۰۰ موشک مقاومت به تل آویو، باز خورد حمله صهیونیست ها به  غزه / محکومیت بین المللی حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه

حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه با واکنش نیروهای مقاومت فلسطین همراه بود و کشورهای مختلف عربی و بین المللی این اقدام را محکوم کردند.

خبرگزاری شبستان، گروه جهان اسلام: ارتش رژیم صهیونیستی از روز جمعه حملات گسترده ای را علیه نوار غزه آغاز کرده است.

 

رژیم صهیونیستی در این حمله،  ساختمانی مسکونی در شهر غزه را بمباران کرد و تیسیر الجعبری از فرماندهان ارتش گروهان های قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی و چند مبارز فلسطینی دیگر را به شهادت رساند.

 

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی شهادت تیسیر الجعبری از فرماندهان ارشد گروهان‌های قدس شاخه نظامی این جنبش در حمله دشمن صهیونیستی به نوار غزه را تایید و اعلام کرد که او فرمانده منطقه شمالی این گروهان ‌ها بوده است.

 

در همین راستا، فلسطینیان پیکر شماری از شهدا از جمله شهید تیسیر الجعبری فرمانده ارشد جهاد اسلامی را در مسجد العمری در شهر غزه تشییع کردند.

 

بنابر گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رژیم صهیونیستی تاکنون ده ها نقطه و هدف را در نوار غزه بمباران کرده و هر لحظه بر تعداد شهدا و مجروحان افزوده می شود.

 

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه شمار شهدا را تا این لحظه 11 نفر و شمار مجروحان را هم نزدیک به 100 نفر اعلام کرده است.

 

نیروهای مقاومت فلسطین در پاسخ به این حمله حملات راکتی و موشکی گسترده ای را علیه اراضی اشغالی انجام داده که تاکنون دست کم 8 صهیونیست طی آن زخمی شده اند.

 

گروهان های قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی در موج نخست حملات به اراضی اشغالی، بیش از 100 موشک به سمت تل آویو و شهرهای جنوبی و مرکزی اراضی اشغالی شلیک کرده است.

 

منابع عبری زبان از اصابت مستقیم یکی از موشک های مقاومت به منزلی در شهر اشغالی عسقلان خبر دادند.

 

در پی حملات راکتی و موشکی مقاومت، آژیر خطر در سرتاسر اراضی اشغالی به صدا درآمده است.

 

برخی منابع از تلاش های سازمان ملل، مصر و قطر برای آرام سازی اوضاع در غزه و جلوگیری از تشدید تنش و درگیری ها خبر داده اند و برخی کشورها از جمله اردن، لبنان و تونس این اقدام را محکوم کرده اند.

 

محکومیت بین المللی حمله صهیونیست ها به نوار غزه

لبنان

وزارت امور خارجه لبنان در بیانیه ای حمله رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کرد.

وزارت امور خارجه لبنان از جامعه بین الملل خواست با دخالت خود جلوی این حملات را بگیرد.

 

قطر

وزارت امور خارجه قطر حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کرد. این حمله تاکنون 11 شهید برجای گذاشته است.

وزارت امور خارجه قطر در بیانیه ای از جامعه بین الملل خواست جلوی حملات رژیم صهیونیستی را که منجر به شهادت چند کودک و زن شده است، بگیرند.

قطر در ادامه برموضع خود در حمایت از ملت فلسطین صحه گذاشت و بر برپایی تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس اشغالی تاکید کرد.

 

تونس

 

وزارت امور خارجه تونس در بیانیه ای اعلام کرد: ما به حمایت خود از فلسطین ادامه می دهیم و تا پایان اشغالگری و برپایی ملت مستقل فلسطین به آرمان های این سرزمین پایبندیم.

 

الجزایر

وزارت امور خارجه الجزایر از اقدام خطرناک رژیم صهیونیستی ابراز تاسف کرد و گفت: هتک حرمت علیه ملت فلسطین با تمامی موازین بین المللی منافات دارد.

الجزایر از جامعه بین الملل و به ویژه شورای امنیت بین الملل خواست با دخالت فوری خود جلوی حملات صهیونیست ها را بگیرند.

کد خبر 1203314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha