ضرورت تدوین یک برنامه مناسب برای پیشبرد حوزه امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه

امیری مقدم، تدوین یک برنامه مناسب برای پیشبرد حوزه امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه را یک ضرورت دانست وگفت: باید اولویت‌های اصلی امر به معروف و نهی از منکر در هر حوزه مشخص و انجام این اولویت‌ها از دستگاه و یا مجموعه مربوطه مطالبه شود.

بهمن امیری مقدم ،در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ،با اشاره به اهمیت امر  به معروف و نهی از منکر ،گفت: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات و فرایض بسیار مهم و بزرگ اسلامی به شمار می‌رود، و افرادی که این فریضه‌ی بزرگ الهی را ترک می‌کنند یا در برابر آن بی‌تفاوتند گناهکار خواهند بود و کیفری سخت و سنگین در انتظار آنها است. امر به معروف و نهی از منکر نه تنها به اتفاق فقهای اسلام واجب است، بلکه اصل وجوب آن جزو ضروریات دین مبین اسلام به شمار می‌آید.

 

 

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر فريضه اساسی و یک تکلیف همگانی است، افزود: امر به معروف و نهی از منکر دارای ابعاد بسیار گسترده سیاسی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی است و تنها به حوزه حجاب و عفاف محدود نمی شود.

 

وی خاطرنشان کرد: کارمندان دستگاه های دولتی باید رفتاری اسلامی و انقلابی داشته باشند و مدیران نیز در زمینه رعایت مناسب مسائل اعتقادی در ادارات دولتی، به عنوان یک وظیفه دایمی، کوشا باشند.

 

امیری مقدم، تصریح کرد: فریضه امر به معروف و نهى از منکر تنها در تذکرات افراد عادى نسبت به بعضى گناهان جزئى خلاصه نمى شود، بلکه قیام بر ضد حکومت ستمگر و تلاش براى اصلاح ساختار سیاسى جامعه و تشکیل حکومتى بر اساس حق و قرآن نیز از مصادیق امر به معروف و نهى از منکر است.پ

 

استاندار کرمانشاه، اظهار کرد: اهمیت فریضه امر به معروف و نهى از منکر تا بدانجاست که سایر فرایض و دستورهاى اسلامى در پرتو اجراى آن، بر پا داشته مى شود و جامعه اسلامى محقق مى شود؛ از این رو هرگاه در جامعه اى این فریضه مهم به اجرا گذاشته نشود و افراد در قبال پیاده شدن این امر خطیر احساس مسئولیت نکنند مرگ آن جامعه حتمى خواهد بود.

کد خبر 1203318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha