راه اندازی پویش « هر خانه یک حسینیه» در خرم آباد

خسروی با برشمردن برنامه های فرهنگی ویژه ۱۰ روز نخست محرم در کانون شهدای پشت بازار، اظهار داشت: برنامه های فرهنگی متنوع با رویکرد ترویج و نهادینه سازی مکتب عاشورایی برگزار می شود.

حجت الاسلام « امیر حسین خسروی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: طی 10 روز نخست محرم، علاوه بر مجالس عزاداری حسینی، برنامه های متنوع فرهنگی در کانون شهدای پشت بازار برگزار شده است.

 

وی افزود: همچنین با همکاری اعضای کانون فرهنگی هنری شهدای پشت بازار به مدت ده شب اول محرم مراسم عزاداری حسینی در مسجد دولتشاهی برای اهالی محله پشت بازار خرم آباد برگزار شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای پشت بازار ادامه داد: همچنین جایگاهی درب مسجد برای دعوت، پذیرایی و خوشامد گویی به هیئت های مذهبی تدارک دیده شده است.

 

وی با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی ویژه دهه نخست محرم، اذعان داشت: پویش « هرخانه یک حسینیه» از جمله برنامه های کانون فرهنگی هنری شهدای پشت بازار در دهه نخست محرم است.

 

حجت الاسلام خسروی افزود: در قالب این طرح هر کدام از اعضای کانون که مداح هستند، در خانه های خود روضه خانگی را برگزار و تصاویرمربوط به این مجالس را جهت برگزاری مسابقه به کانون فرهنگی هنری مسجد ارسال می کنند.

 

وی ادامه داد: همچنین مسابقه کتابخوانی با هدف ترویج و نهادینه سازی فرهنگ عاشورایی و مکتب حسینی در بین اعضای کانون فرهنگی هنری مسجد با معرفی کتاب آغاز شده است.

 

حجت الاسلام خسروی اظهار کرد: همچنین نشست های بصیرت افزایی و آگاهی بخشی بویژه برای نسل جوان ونوجوان برگزار شده است.

 

وی با اشاره به اجرای طرح توزیع کمک های مومنانه در طول 10 شب نخست ماه محرم، افزود: به مناسبت عاشورای حسینی و با مشارکت خیرین  طرح توزیع کمک های مومنانه برگزار شده است.

 

حجت الاسلام خسروی همچنین از اجرای طرحی با عنوان « توزیع هدایای حسینی» خبرداد و بیان کرد: طرح اهدای هدایای حسینی به خانواده های مستضعف با مشارکت خیرین اجرایی شده و در قالب این طرح هر شب از 10 شب نخست ماه محرم به خانواده های مستضعف هدایایی شامل بسته های معیشتی و بسته های فرهنگی اهداء شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای پشت بازار با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری حسینی ویژه 10 روز نخست محرم در مسجددولتشاهی خرم آباد، افزود: در روزه عاشورا و تاسوعا هم دسته های عزاداری از درب مسجد تا جایگاه ولایت راهی می شوند.

 

وی اظهار کرد: همچنین به مدت سه شب بعد از عاشورای حسینی، مراسم عزاداری شام غریبان به صورت همگانی در این کانون فرهنگی هنری مسجد برگزار می شود.

 

کد خبر 1203333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha