تامین علوفه و نهاده های دامی برای عشایر فارس در پی وقوع سیل

کریمی گفت: در پی وقوع سیل و بارش های اخیر در فارس، چراها و علوفه های دامی عشایر آسیب دیده اند و به همین دلیل تمهیداتی برای تامین علوفه و نهاده های دامی در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عبدالحمید کریمی»، امروز (شنبه 15 مرداد) از تامین علوفه و نهاده های دامی برای دام عشایر فارس خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: در پی وقوع سیل و بارش های اخیر در فارس، چراها و علوفه های دامی عشایر آسیب دیده اند و به همین دلیل تمهیداتی برای تامین علوفه و نهاده های دامی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل امور عشایر استان فارس افزود: به دلیل شرایط اضطراری سیل و تخریب مراتع و مزارع عشایر به تامین علوفه و نهاده های دامی بیشتر برای عشایر استان نیاز است و رئیس جهاد کشاورزی فارس، خوراک دام یارانه ای برای دامداران روستایی و عشایر را در دستور کار قرار داده است که با هماهنگی روسای ادارات امور عشایر شهرستان و جهاد کشاورزی شهرستان توزیع می شود.

وی اضافه کرد: فارس قطب عشایری است و درصد زیادی از پروتئین مورد نیاز استان توسط عشایر تولید می ‌شود و تمامی مسئولان در قبال جامعه تولید کننده و مولد عشایر وظیفه حمایتی بر دوش دارند و برای رفع این مشکل به دستورات بالاتر و پیگیر ملی نیاز داریم.

کریمی اعلام کرد: با مساعدت ریاست سازمان جهاد کشاورزی، نهاده دامی یارانه ای مختص عشایر فارس با هدف حمایت از این قشر مولد و آسیب پذیر در شرایط بحران سیل اختصاص داده شده است.

وی گفت: استفاده دام عشایر از پس چر مزارع و پراکنده شدن کود حیوانی در مزارع، چرخه طبیعی برای غنی شدن خاک نیز به شمار می رود.

کد خبر 1203345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha