با ورع‌ترین افراد کسی است که در شبهات توقف کند

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی گفت: با ورع‌ترین افراد کسی است که در شبهات توقف کند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدباقر علوی تهرانی به مناسبت ماه محرم در مسجد امیر به سخنرانی پرداخته و گفت: باورع‌ترین افراد کسی است که در شبهات توقف کند.  این استاد اخلاق با بیان اینکه راه دیگر حفظ دین تسلیم دستورات امام معصوم(ع) بودن است. عنوان کرد: امام معصوم(ع) دنبال هدایت اختیاری مردم است.

 

وی با استناد به آیه ۱۸ سوره مبارکه زمر، بیان کرد: «بندگان من را بشارت بده کسانی را که سخن حق را می‌شنوند و به بهترین شکل آن را انجام می‌دهند آنها کسانی هستند که خداوند هدایت کرده و آنها صاحبان عقل و خرد هستند».

 

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی افزود: امام صادق(ع) درباره قول حق شنیدن فرمودند: آنها کسانی هستند که تسلیم حدیث و فرمایشات اهل‌بیت(ع) هستند چیزی بر آن اضافه یا کم نمی‌کنند و همان‌گونه که شنیدند عمل می‌کنند.

 

این استاد اخلاق در ادامه با استناد به آیات دیگری از قرآن کریم گفت: این تفسیر درباره آیه ۱۸ سوره زمر مبنی بر اینکه هرکس حرف‌های مختلف را می‌شنود بهترین آنها را انتخاب ‌کند خدا آنها را هدایت کرده با آیات متعدد قرآن در تعارض است.

 

وی ادامه داد: طبق آیات قرآن در کنار آنچه پیامبر(ص) می فرمایند کسی حق سخن گفتن ندارد. خداوند می‌فرماید بهترین قول؛ قول پیامبر(ص) است فقط آن را بردارید و تنها از اهل ذکر یعنی اهل بیت(ع) حرف شنوی داشته و اطاعت کنید.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی با استناد به آیات ۱۵۹ و ۱۶۰ صافات، گفت: خداوند منزه است از آنچه او را وصف می‌کنند فقط یک طایفه بندگان خالص حق دارند من را وصف کنند. طبق روایات بندگان کاملا خالص فقط اهل‌بیت(ع) هستند.

 

این استاد اخلاق اظهار کرد: برخی می‌گویند فرزندم می‌خواهد خود به حجاب برسد در حالی که برای این رسیدن برنامه‌ای ندارد. این جمله ظاهرا زیبا اما جهنمی‌ترین سخن است.

 

وی با استناد به فرمایشی از امام حسین(ع) عنوان کرد: حضرت می فرمایند «خداوند بندگان را خلق نکرد مگر اینکه نسبت به او معرفت یابند وقتی معرفت یابند او را می‌پرسند و از بندگی غیرخدا آزاد می‌شود». به واسطه شناخت امام معصوم(ع) واجب‌الاطاعه می‌شود خداوند یعنی دین درست را شناخت. بررسی کنیم چقدر نسبت به امام زمان(عج) شناخت داریم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی افزود: دینی که عمل در آن پذیرفته می‌شود معبودی جز الله ندارد، در آن دین محمد بنده و فرستاده خداست و آنچه آورده از ناحیه خداست، امامت و پیشوایی خاندان پیامبر(ص)، تبری از دشمنان اهل‌بیت(ع) و تسلیم امر اهل‌بیت(ع) بودن، ورع و تواضع مقابل خدا و منتظر قائم بودن را دارد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) فرمودند عمل‌کننده به دین در دوران غیبت کبری همچون کسی است که دست خود را بر روی خارهای بسیار سخت بکشد. همچنین پیامبر(ص) فرمودند در آخرالزمان دینداران واقعی کم هستند.

 

 

 

 

کد خبر 1203352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha