درخواست افغان ها برای تامین امنیت مساجد و تکیه ها در تاسوعا و عاشورا

با نزدیک شدن به روز عاشورا، شهروندان افغان نسبت به امنیت این مراسم که قرار است در سراسر کابل و ولایات دیگر برگزار شود، ابراز نگرانی کرده و از دولت درخواست کرده اند تا امنیت را برای عزاداران تامین کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «tolonews»،با نزدیک شدن به روز عاشورا، شهروندان افغان نسبت به امنیت این مراسم که قرار است در سراسر کابل و ولایات دیگر برگزار شود، ابراز نگرانی کرده و از دولت درخواست کرده اند تا امنیت را برای عزاداران تامین کند.

عزاداران حسینی در کابل می گویند که نگرانی از از سناریوهای احتمالی به ویژه پس از حوادث اخیر در سراسر کشور وجود دارد.

یکی از شهروندان افغان در این باره گفت: وضعیت در کشور خوب به نظر نمی رسد و دولت و نیروهای امنیتی باید در مورد تامین امنیت جدی باشند.

مدینه، یکی دیگر از شهروندان افغان گفت: ما نگران هستیم که ممکن است حادثه ای رخ دهد، بنابراین از نیروهای امنیتی می خواهیم که امنیت را با دقت حفظ کنند.

شهروندان در عین حال ای نیروهای امنیتی درخواست کردند تا امنیت مساجد و تکیه ها را در ماه محرم تامین کنند.

در همین حال، فرماندهی امنیتی کابل خواستار تامین امنیت در روز عاشورا شد و گفت که کمیسیونی برای تامین امنیت روز عاشورا ایجاد شده است.

خالد زدران، سخنگوی ریاست امنیت کابل گفت: کمیسیونی برای برقراری امنیت ایجاد شده است و ما از هموطنان شیعه خود می خواهیم که مراسم خود را در تکیه ها با خیال راحت برگزار کنند.

کد خبر 1203359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha