آموزه های اخلاقی نقش بنیادی در تربیت دارند

درویش با تاکید بر مداومت خواندن زیارت عاشورا که آثار و برکات فراوانی دارد گفت: آموزه های اخلاقی نقش بنیادی در تربیت ها دارند.

«رقیه درویش» با تسلیت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی در خصوص ارزش معنوی زیارت عاشورا که یکی از مهمترین زیارتنامه‌های شیعیان است در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: زیارت عاشورا از معروف ترین و حماسی ترین زیارتنامه هایی است که از اهل بیت( ع) نقل شده است.

 

این استاد اخلاق با تاکید بر مداومت خواندن زیارت عاشورا که آثار و برکات فراوانی دارد، گفت: این زیارت‌نامه از سوی امام باقر (ع) به «علقمه بن محمد حضرمی» آموخته شده و یک «مرام نامه» است.

 

وی تصریح کرد: در این زیارتنامه، حادثه کربلا و آنچه که در آنجا اتفاق افتاده بیان شده است و در زیارت عاشورا مفاهیم فاخر و معانی ارزنده ای وجود دارد که واقعاً نیاز به دقت فراوانی دارد و حتماً باید تحلیل و بررسی موشکافانه بشود تا عرصه معنایی و گستردگی محتوای آن برای همه باز شود.

 

درویش با تاکید بر اینکه آموزه های اخلاقی نقش بنیادی در تربیت ها دارند، بیان کرد: این آموزه های اخلاقی را می توانیم از زیارت نامه ها الهام بگیریم.

 

وی بسیاری از زیارتنامه ها را دارای دوره «معرفت‌شناسی» عنوان کرد و ادامه داد: از این رو ما در تبیین معارف دینی به زیارت نامه ها استناد می‌کنیم و حتی می توانیم بگوییم زیارت نامه ها یک مجموعه گران سنگی هستند که در عرصه‌های مختلف مانند مسائل اخلاقی، سیاسی، اجتماعی.. مورد استناد قرار می‌گیرند.

 

درویش با بیان اینکه پناه بردن به امام حسین(ع) باعث نجات دنیا و آخرت می شود، گفت: محب، دوستدار و شیعه اهل بیت(ع) به زیارت ائمه، رغبت دارد.

 

وی اذعان کرد: آیت الله بهجت می فرمودند: «وقتی می‌خواهید به روضه هم بروید بگویید «دارم به کربلا و زیارت امام حسین(ع) می روم.» چرا که به قدری زیارت ها حتی از راه دور و یا شرکت در مجالس اهل بیت(ع) مهم است که می تواند ما را به امام معصوم وصل کند.

 

درویش با تاکید بر ضرورت دقت در مضامین زیارت نامه ها آنها را بسیار آموزنده توصیف و خاطرنشان کرد: در این متون هم معارف دینی مطرح است و هم سیمای اهل بیت(ع) و فضایل و مناقبی که ایشان داشتند.

کد خبر 1203471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha