حضرت زینب(س)، نماد زنان آزاده و باورمند است

فعال فرهنگی اجتماعی شیروان با اشاره به نقش و حضور حضرت زینب(س) در نهضت کربلا گفت: حضرت زینب نماد زنان آزاده و باورمند است که نه تنها در کربلا کنار بردار یار و یاور بود بلکه پس از شهادت آن حضرت، سرپرستی بازماندگان حادثه عاشور را بر عهده گرفت.

«اسماعیل حسین پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: بی شک اگر حضرت زینب سلام الله نبود کربلا و امام حسین(ع) و عاشورا در بین غبار زمانه به فراموشی سپرده می شد، یکی از درس های بزرگ عاشورا نقش زنان است و یکی از زیباترین جلوه های  ایثار نقش آفرینی و حضور زنان است.

 

فعال فرهنگی اجتماعی شیروان عنوان کرد: حضرت زینب نماد زنان آزاده و باورمند است که نه تنها در کربلا کنار بردار یار و یاور بود بلکه پس از شهادت آن حضرت و فرزندانش سرپرستی بازماندگان حادثه عاشور را بر دوش گرفت و چون سروی سبز قد کشید و در برابر طعنه بدخواهان که گفتند در عاشورا به شما چه گذشت؟ ایشان گفتند «ما جزء زیبایی چیزی ندیدیم».

 

حسین پور با اشاره به بیعت ناپذیری امام حسین(ع) با یزید خاطرنشان کرد: امام حسین با خون سرخش ثابت کرد که نباید در برابر ستم جفا و جور جاعلانی چون یزید عقب کشید و این طرح بزرگ را به تمام بشریت داد که یزید تندیس  تکبر، غرور، ستم، ناپاکی و ناراستی است و بیعت  با این ناپاکان رسم دین و دین اسلام نیست.

 

وی اضافه کرد: در روز و روزگاری که اسلام حقیقی به فراموشی سپرده شده بود و از دین رسول بر مجاهدت مسلمانان صدر اسلام و اخلاص ابوذر، بلال ها و مقدادها تنها نامی مانده بود وی در چنین لحظه ای که حضرت رسول(ص) به فراموشی سپرده می شد و مناره ها بوی خدا و مساجد بوی نیایش و دعا نمی داد ایشان با ایستادگی در مقابل یزید و حضرت زینب با روشنگری های بزرگ خود دستگاه خلافت یزید را رسوا ساختند و چون سروی سبز و بالنده قد کشید.

کد خبر 1203516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha