قیام اباعبدالله الحسین باعث بیداری ملت‌ها و شکل گیری خیزش‌های ظلم‌ستیزانه شد

امام جمعه شیروان با اشاره به ویژگی های قیام اباعبدالله حسین(ع) گفت: انقلاب اسلامی از جهات مختلف شباهت زیادی به حرکت و قیام اباعبدالله الحسین(ع) دارد از جمله اینکه باعث بیداری ملت‌ها و شکل گیری خیزش‌های ظلم‌ستیزانه شد.

«حجت الاسلام حسین تکمیلی» ضمن تسلیت تاسوعای حسینی و با بیان این مطلب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: هم قیام اباعبدالله الحسین(ع) و هم انقلاب اسلامی موجب بیداری ملت ها و شکل گیری خیزش های ظلم ستیزانه شد و نیز هر دو بر مدار امر به معروف و نهی از منکر شکل گرفتند.

 

 

امام جمعه شیروان تبلیغات منفی را نقشه دشمن در مقابله با قیام امام حسین و انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: امروز تمام رسانه ها و بنگاه های خبرپراکنی و شایعه پراکنی دشمن بسیج شده اند تا با تبلیغات منفی و ایجاد شبهه، چهره درخشان انقلاب اسلامی را بپوشانند از این رو در ایام محرم وظیفه هیات مذهبی و مساجد جهاد تبیین و بیان حقایق انقلاب اسلامی است.

 

 

حجت الاسلام تکمیلی عنوان کرد: هر چه قدر جامعه به واقعه کربلا و سید الشهدا نزدیک شود بسیاری از مشکلات ما حل می شود، عاشورا دانشگاهی از معارف است و همه مشکلات در همین مجالس عزاداری حل می شود، همه مشکلات اخلاقی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و غیره با تاسی از سیره شهدای کربلا حل می شود.

 

 

وی با اشاره به ویژگی های اخلاقی حضرت ابوالفضل العباس(ع) اضافه کرد: ویژگی ایشان این بود که سریع تشخیص می داد و به موقع می فهمید، بصیرت، تشخیص و آگاهی به موقع یک نشانه راه حق است، دیگر شهدا هم در شناخت راه حق در مسیر شناخت خود محکم و ثابت قدم ماندند و استقامت کردند.

 

 

وی تصریح کرد: اگر انقلاب اسلامی یک اتفاق و رویداد بزرگی در دنیا است وقتی بیشتر و بهتر به ثمر می نشیند که ما آن را خوب بشناسیم، خوب تشخیص دهیم و در میددان حاضر باشیم و عمل کنیم.

 

 

کد خبر 1203518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha