۲۰ هیئت مذهبی در عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی حضور دارند

رییس شورای هیئات مذهبی شهرستان شیروان گفت: امسال ۲۰ هیئت مذهبی شهر در مراسم دسته روی و عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی حضور و شرکت دارند.

«محمد محمدزاده قانعی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: تمام هیئت های شهر و روستا به مدت دو روز برنامه های مختلفی از جمله مداحی، سینه زنی، نوحه خوانی، قرائت زیارت عاشورا، قرآن خوانی و دعا به صورت دسته جمعی در محل هیئت های خود برگزار می کنند و مراسم دسته روی و عزاداری در شهر از محل هیئت ها شروع و تا میدان انقلاب شهر ادامه دارد.

 

 

رییس شورای هیئات مذهبی شهرستان شیروان عنوان کرد: برخی از هیئت ها و مساجد با قربانی کردن گوسفند و گاو توسط خیرین و کمک های مردمی اقدام به پخت و توزیع غذای گرم نذری برای ظهر دارند.

 

 

محمدزاده قانعی ضمن تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی خاطرنشان کرد: عاشورا مائده بزرگ روح انسان است در تداوم دوران، تجسم اعلای وجدان بزرگ است در دادگاه روزگار، صلابت شجاعت انسان است در تجلی گاه ایمان، تجلی کعبه است در میقات خون.

 

 

وی با بیان اینکه محرم یادآور بزرگ ترین حماسه ظلم ستیزی و آزادگی در تاریخ بشری است، اضافه کرد: تاسوعا و عاشورای حسینی فرا رسیدن حماسه پیروزی خون بر شمشیر و تقابل حق و باطل است.

 

 

وی تصریح کرد: از شب نخست محرم هر شب تعدادی از مساجد میزبان برخی از مسئولان استانی و شهرستانی بودند که ویژگی بارز عزاداری های امسال در مقایسه با سال های گذشته حضور پرشور و گسترده مردمی است طوریکه در برخی از هیئت ها و مساجدی که فضا محدود است جهت سلامت و رعایت نکات و دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی فضای بیرون مفروش شده تا همه از مجلس امام حسین(ع) بهره مند شوند.

 

 

کد خبر 1203521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha