کارخانه «نرگس شیراز» به سرنوشت کارخانه «آزمایش» دچار نشود

احمدی گفت: لازم است تا با حضور نهاد های ذیربط، کارگروه تخصصی برای بررسی ابعاد مختلف کارخانه «نرگس شیراز» در ۳۰ سال اخیر تشکیل شود و نباید اجازه داد این کارخانه به سرنوشت کارخانه «آزمایش» دچار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمد احمدی»، با اشاره به تعطیلی واحدهای «نرگس شیراز» به خبرنگاران گفت: در سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین، رو به تعطیلی رفتن کارخانه گسترده «نرگس شیراز» روا نیست.

فرمانده حوزه بسیج اصناف و بازاریان سپاه «ثارالله (ع)» شیراز افزود: بحث واگذاری مشکل دار و غیر قانونی این کارخانه در سال ۷۲ که باید توسط دستگاه قضایی بررسی شود اما عدم پرداخت حق سهامداران، چوب حراج زدن به املاک و اراضی مربوط به این کارخانه به بهانه بدهی، فروش و انتقال ماشین آلات و ادوات، عدم تولید متناسب با ظرفیت نسبی و عدم انتقال این کارخانه به شهرک صنعتی که از سال ۹۰ زمین آن محیاست نشان از این است که مسئولان کارخانه‌ برای بقای کارخانه نیت و اهتمامی ندارند.

وی اضافه کرد: کارخانه «نرگس شیراز» در بحث کمبود روغن سال های اخیر، نقش اساسی و تاثیرگزاری داشته اما با حجم کم تولید فعلی و تعطیلی چند واحد کارخانه می توان آن را تعطیل حساب کرد.

احمدی تصریح کرد: لازم است تا با حضور نهاد های ذیربط، کارگروه تخصصی برای بررسی ابعاد مختلف این کارخانه در 30 سال اخیر تشکیل شود و نباید اجازه داد کارخانه «نرگس شیراز» به سرنوشت کارخانه «آزمایش» دچار شود.

وی ادامه داد: بازرسان سازمان بسیج اصناف و بازاریان استان فارس بیش از یک ماه به صورت ثابت و تمام وقت در کارخانه مستقر و بر تولید و توزیع روغن به صورت مستقیم نظارت کرد.

احمدی گفت: نجات این کارخانه تولید روغن نباتی از وضعیت کنونی در دست یک سازمان و نهاد دولتی نیست و با هماهنگی و همفکری ارگان های ذیربط محقق می شود و از دستگاه قضایی خواستار ورود جدی به نحوه واگذاری کارخانه و عدم پرداخت حقوق سهامداران هستیم.

کد خبر 1203544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha