عدم انجام قانون تفكیك بودجه‌های روستایی و عشایری توسط سازمان برنامه‌وبودجه

زنگنه از عدم انجام قانون تفكیك بودجه‌های روستایی و عشایری توسط سازمان برنامه‌وبودجه گفت و اشاره كرد: سازمان برنامه‌وبودجه در این باره بیان كرده است بر اساس نظام مالی دولت كه دارای استانداردهایی است باید بودجه‌ریزی را انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محسن زنگنه، عضو كمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی در برنامه «بدون خط‌خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص تحقیق و تفحص از سازمان برنامه‌وبودجه با بیان اینکه سه درصد از بودجه نفت برای محرومیت‌زدایی در استان‌های نفت‌خیز و همچنین مناطق محروم كشور تخصیص داده شود، گفت: بر اساس احكامی كه طبق قانون مشخص شده است، سازمان برنامه‌وبودجه مكلف می‌شود هزینه‌هایی كه در حوزه روستا و بخش عشایری انجام می‌شود در یك جدول مجزا و كاملاً شفاف آورده شود.

 

وی با اشاره به اینکه یك مورد از این درخواست‌ها مربوط به بودجه محرومیت‌زدایی و سه درصد درآمدهای نفتی بود، گفت: نمایندگانی كه در این زمینه درخواست تحقیق و تفحص كرده‌اند معتقد هستند این سه درصد به‌صورت عادلانه توزیع نشده است.

 

عضو كمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در گزارشی كه از سازمان برنامه‌وبودجه گرفته شده است، فقط كلیات مطرح شده است اما نمایندگان متقاضی تحقیق و تفحص درباره محل هزینه كرد و رعایت عدالت در این حوزه است، گفت: بودجه‌های روستایی و عشایری دومین دلیل تقاضای تحقیق و تفحص نمایندگان است. مجلس در قالب قانون برنامه، سازمان برنامه‌وبودجه را مكلف كرده است كه ظرف شش ماه از ابلاغ این قانون، فرایندی را تدارك ببیند كه بودجه‌های روستایی و عشایری كاملاً تفكیك شده و شفاف مشخص شود.

 

وی از عدم انجام قانون تفكیك بودجه‌های روستایی و عشایری توسط سازمان برنامه‌وبودجه گفت و اشاره كرد: سازمان برنامه‌وبودجه در این باره بیان كرده است بر اساس نظام مالی دولت كه دارای استانداردهایی است باید بودجه‌ریزی را انجام دهیم كه این امكان در حال حاضر وجود ندارد كه تفكیك صورت بگیرد. كمیسیون برنامه‌وبودجه دلایل را شنید اما در نهایت تحقیق و تفحص را وارد دانست و تصویب شد. این تقاضا باید به صحن هم برود و اگر نمایندگان رأی مثبت بدهند تحقیق و تفحص مراحل اجرایی خود را طی خواهد كرد.

کد خبر 1203545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha