باب الحسین

" باب الحسین" چنان پدر که "باب النبی" شد به شهادت" انا مدینه العلم و علی بابها..." و این بهانه ای است تا برای رفتن به سمت حسین از شما اذن بگیریم و من به عین خویش دیده ام که چه مهربانانه تا رسیدن به حسین ما را همراهی می کنید.

خبرگزاری شبستان-کرمان

 

 

(( آیت الله سید علی قاضی در خاطرات خود نقل می كند كه در سیر و سلوك خود برای رسیدن به مقام توحید به مشكل برخوردم، روزی از كنار حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) عبور می كردم كه آقایی به من گفت چرا به كعبه الاولیاء متوسل نمی شوی؟ ایشان نقل می كند كه وارد حرم حضرت شدم و به ایشان توسل كردم تا به مقام توحید برسم.

 

 

 

 

ایشان با این توسل به مقام توحید دست یافت تا جایی كه امام خمینی (ره) از آقای قاضی با تعبیر عجیب " كوه توحید" یاد می كردند بنابراین نه تنها گره های كوچك بلكه گرفتاری های سنگینی كه خیلی ها نمی توانند آن را باز كنند به دستان قدرتمند حضرت ابالفضل (ع) باز می شود و به همین خاطر به ایشان باب الحوائج می گویند.))

 

 

 

تاسوعا را یوم العباس نام نهادند و ما سعی می کنیم با گفتن و شنیدن و نوشتن از صفات و ویژگی های شما، وجود خشکیده و عطشناک خویش را به دریای وجود ذی جودتان نزدیک کرده تا نَمی از آن به کف گرفته و کویر وجودمان را تازه کنیم.

 


 

سقایی کن برایمان یا عباس! که در وانفسای فتنه های آخرالزمان تشنه و خسته و آشفته حالیم؛ بدجور حیران شدیم و به ما گفته اند شما حیرانی و اضطرار را خوب درک می کنید و برای همین دست رد بر سینه هیچ مضطری نمی زنید و از این رو باب الحوائج هستید تا همه حاجات مان را به در خانه باب الحوائجی چون شما بیاوریم.

 

 

 

شما موهبت خداوند به حسین علیه السلام هستید؛ چنانکه هارون برای موسی؛ " اُشدُد به ازری" حسین بودی که در داغ تو، فرمود «أَلانَ إنکَسَرَ ظَهرِی  وَ قَلَّت حِيلَتِی وَ انقَطَعَ رَجائِی وَ شَمُتَ بِی عَدوِّی وَ الکَمَدُ قاتِلی/ الان کمرم شکست و چاره ام کم شد و امیدم قطع و دشمن مرا زخم زبان می زند و غصّه تو مرا می کشد.»

 

 

 

بتاب بر ما ای ماه بنی هاشم تا در تاریکنای حوادث روزگار، بیراهه ها را در پیش نگیریم که گم شدن در تاریکی و بیراهه دهشتناک است.

 

 

 

ای وارث پدر!

 

"کاشف الکرب عن وجه الحسین" شدی چنانکه پدر "کاشف الکرب عن وجه رسول الله" بود؛ پس به بلندی مقامت " اکشف کربی بحق اخیک الحسین"

 

 

بی قراری های زندگی و زمانه را نزد ابالفضلی چون شما می آوریم و به توصیه بزرگان و عرفا؛ به تعداد ابجد نام گره گشای شما ۱۳۳ مرتبه می خوانیم "یا کاشِفَ الْکَرْبِ عَنْ وَجهِ الْحُسَینِ اِکْشِفْ کَرْبى بِحَقِّ اَخیکَ الْحُسَیْنِ علیه‌السلام"

 

 

" باب الحسین" شدی چنان پدر که "باب النبی" شد به شهادت" انا مدینه العلم و علی بابها..." و این بهانه ای است تا برای رفتن به سمت حسین از شما اذن بگیریم و من به عین خویش دیده ام که چه مهربانانه تا رسیدن به حسین ما را همراهی می کنید.

 

 

 

تاسوعا است و ملتمسانه بر درگاه عباس بن علی علیهماالسلام ایستاده ایم چنان مصطفی صدرزاده، سیداسماعیل سیرت نیا، سجاد طاهرنیا و دیگر شهدای  مدافع حرم که در تاسوعا، به حریم یار، بار یافتند.

 

طاهره بادامچی

 

کد خبر 1203571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha