غیرت دینی منشأ مهم قیام امام حسین (ع) بود

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه غیرت دینی به عنوان یکی از مهمترین پیام‌های عاشورا و منشأ مهم قیام امام حسین (ع) علیه یزید محسوب می‌شود گفت: حضرت سیدالشهدا (ع) با غیرت دینی و قیام و شهادت خود، دین مبین اسلام را حفظ کرد.

«حجت‌الاسلام سجاد محمدی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، با بیان اينکه واقعه عاشورا پیام‌های بسیار مهمی دارد اظهار کرد: غیرت دینی به عنوان یکی از مهمترین پیام‌های عاشورا و منشأ مهم قیام امام حسین (ع) علیه یزید محسوب می‌شود.

 

استاد حوزه علمیه بقیه‌الله (عج) اندیمشک سفیران هدایت شمال خوزستان با اشاره به اینکه غیرت انواعی از جمله ناموسی، ملی و  دینی دارد افزود: حضرت سیدالشهدا (ع) با غیرت دینی و قیام و شهادت خود، دین مبین اسلام را حفظ کرد.

 

وی با تأکید بر لزوم وجود غیرت دینی در مردم و تلاش برای حفظ دین اسلام اذعان کرد: شهدای کشورمان هم غیرتی بودند و هر جا که تشیع، اسلام و انقلاب را در خطر دیدند، جان خود را فدا کردند.

 

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه باید از فرصت ماه‌های محرم و صفر برای افزایش معرفت نسبت به سیره اهل بیت (ع) استفاده کنیم تصریح کرد: ضرورت دارد هیئات عزاداری علاوه بر شور حسینی، نسبت به موضوع معرفت‌افزایی، بصیرت‌افزایی، روشنگری و تبیین توجه‌ بیشتری داشته باشند.

 

کد خبر 1203583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha