بزرگداشت امام حسین(ع) بزرگداشت دین است

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی گفت: امام حسین(ع) کشته شدند که دین بماند؛ بنابراین بزرگداشت امام حسین(ع) بزرگداشت دین است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدباقر علوی تهرانی در مراسم سوگواری حضرت سیدالهشدا(ع) در دهه او ماه محرم در مسجد امیر برگزار شد، در خصوص علت بزرگداشت و پاسداشت سوگواری برای امام حسین(ع) در شکل اعزا که امری واجب است، گفت: افراد جامعه زمانی به کمال انسانی و سعادت اخروی می‌رسند که از روش پیامبر(ص) پیروی کنند.

وی افزود: همه دین کامل به دست ما رسیده است اما پیروی از آن برای همگان ممکن نیست، تنها کسانی می‌توانند از روش پیامبر(ص) بهره ببرند که اهل ایمان باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی با بیان اینکه ایمان محبوبترین حقیقت نزدا خداوند و پیچیده‌ترین حقیقت در نظام هستی است، عنوان کرد: قرآن می فرماید ای کسانی که ایمان آوردید حریم الهی را حفظ کنید و ایمان بیاورید، معنای ایمان تسلیم خداوند بودن است.

این استاد اخلاق با بیان اینکه دین در معرض فساد است اگر غفلت کنیم از بین می‌رود، اظهار کرد: بزرگترین مانع دین نفس انسان است که موجب می‌شود دین از بین برود؛ بنابراین باید به تهذیب نفس پرداخت همانگونه که باید نماز خواند. تهذیب نفس واجب است.

وی با بیان اینکه خطر خروج از دین در کمین همه انسانها است، ابراز کرد: باید دین را از منبع صحیح دریافت کرد و برای سلامتی آن تلاش کرد. ورع و تسلیم امام معصوم(ع) بودن راهکار حفظ دین است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی با بیان اینکه دین اگر چه امری آسان است اما دینداری بسیار سخت است، گفت: پیامبر(ص) به امیرمومنان امام علی(ع) فرمودند تعداد دینداران در دوران غیبت کبری امام زمان(عج) از کبریت احمر نایاب‌تر خواهد بود.

این استاد اخلاق با استناد به نامه ۵۳ امیر مومنان به جناب مالک اشتر، عنوان کرد: حضرت فرمودند دین اسلام در دست انسان‌های شرور گرفتار و اسیر شده است، در فضای دین از هوای نفس پیروی می‌کنند، به واسطه دین دنیا را طلب می‌کنند. کسانی دین را اسیر کردند که دنبال هوای نفس بودند.

وی با بیان اینکه به فرزندان خود آموزش دهید که سران سقیفه با دین چه کردند، این مسئله با وحدت منافاتی ندارد، اظهار کرد: معاویه برای مبارزه با اسلام دو بیانیه داد یکی اینکه هرکس به دین، فکر و مذهب علی است او را بکشند دیگر اینکه هرکس نام فرزندش را علی گذاشت او را بکشند. بنی‌امیه در ۵۰۰ سال حکومت هر کس را که نام او علی بود می‌کشتند. این سیاست را در پیش گرفتند که کسی جرات نکند نام فرزند خود را علی بگذارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی افزود: یزید در حکومت خود گفت هیچ دینی وجود ندارد، یک سال به کعبه، یک سال به مسجد رسول خدا یک سال همبه ساحت مقدس فرزند پیامبر حمله کرد. وقتی امام حسین(ع) این وضعیت را دیدند فرموند اگر دین جدم پیامبر(ص) قوام پیدا نمی‌کند مگر به کشته شدن من، ای شمشیرها مرا دریابید.

این استاد اخلاق افزود:‌ امام حسین(ع) کشته شدند که دین بماند؛ بنابراین بزرگداشت امام حسین(ع) بزرگداشت دین است؛ اگر دین برای شما مهم است باید برای کسی که دین را حفظ کرده بزرگداشت برگزار کنید؛ لذا ما هر ساله، هر ماه، هر هفته و هر لحظه به یاد اباعبدالله الحسین(ع) هستیم.

وی با بیان اینکه همه عالم مدیون امام حسین(ع) هستند، عنوان کرد: دشمنان اسلام بدانند که مجالس سوگواری امام حسین(ع) هیچگاه از بین نمی‌رود. در آیه ۸ سوره صف خداوند می فرمایند دشمن اراده کرده نور الهی را با دهان خود خاموش کند اما خدا اراده کرده است که این نور هر روز پرفروغ‌تر شود اگرچه کافران را ناخوشایند باشد.

 

 

کد خبر 1203586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha