لزوم برخورد با فساد در جامعه/ دفاع از انقلاب اسلامی هزینه دارد

حجت‌الاسلام صفری ملک میان با بیان اینکه سیدالشهدا(ع) در کربلا بالاترین هزینه یعنی آبروی خود را به میدان آورد بر لزوم برخورد با فساد در جامعه تاکید کرد و گفت: اگر می‌خواهیم از انقلاب اسلامی دفاع کنیم باید هزینه‌اش را هم بپردازیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «‌محمد صفری ملک میان» امروز (یکشنبه، ۱۶ مرداد) در مراسم یادواره شهدای روستای چایجان بخش چابکسر ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین( علیه السلام) اظهار داشت: این مجلس بزرگ که مقارن با تاسوعای حسینی است مجلس با عظمتی است زیرا با تمسک به آن راه غفلت و خسران دنیا و عقبی بسته میشود.
 
نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس تصریح کرد: اگر می‌خواهیم از شهیدان صحبت کنیم باید از انقلاب ۵۷ و مکتب امام راحل سخن بگوییم و باید بجنگیم و با جریان زر و زور و‌ تزویر مبارزه کنیم زیرا نتیجه‌ این جریان در جامعه فسق و‌ فجور سیاسی است.
 
صفری ملک میان با بیان اینکه قدرت خداوند متعال جلوه‌ای از ربوبیت اوست اضافه کرد: جلوه‌های ربوبیت خداوند در دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم به شکل‌های مختلف تعریف می‌شود که شهادت از جمله مصادیق بارز آن است.
 
وی با تاکید بر اینکه خداوند متعال در سفر معراج پیامبر اسلام جایگاه امام حسین (علیه السلام) را در عرش خود نشان داد یادآور شد:‌ امام حسین (علیه السلام) در کربلا ذبح شد در حالیکه این بلای عظیم در تاریخ خلقت نظیر ندارد و تکرار نشده است.
 
نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس ابراز داشت: خداوند متعال امکانی برای نسل بشر به وجود آورد به نام حسین(ع) زیرا حسین ابن علی برای حقیقتی بسیار بزرگ و والاتر از خود حسین شهید شد و آن حقیقت اقامه دین در عرصه زمین بود اما بشر این ظرفیت را نداشت که کلام خدا و عمل امام را بفهمد.
 
صفری ملک میان اظهار داشت: امروز در عرصه زندگی هم می‌بینیم که اندیشه‌های شیطانی بسیار بیشتر از اندیشه‌های خدا حاکم است و همه ما میدانیم که زندگی بشر در تمام نقاط جهان مبتلا به چه اندیشه‌ها و چه چیزهایی است.
 
وی با بیان اینکه جامعه دانشگاهی و حوزوی ما نتوانست موضوع ولایت فقیه، اندیشه مهدویت و اندیشه کابالیسم را به خوبی برای جامعه واکاوی کند افزود: این فقر معرفتی است که نتوانسته‌ایم به برکت خون شهدا به آن نقطه مطلوب که باید برسیم، نائل شویم و این ضعف اساسی کل حکومت، دولت، حوزه و دانشگاه است و این ایراد بر همه ما وارد است.
 
نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس اظهار داشت: باید ببینیم و واکاوی کنیم که امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی با آن نوجوانان بسیجی رزمنده میدان جنگ چه کرد که آنها توانستند راه صد ساله عرفان را یک شبه طی کنند و چگونه شد که هنوز کرامات معنوی از شهدای هست سال دفاع مقدس ما می‌بارد.
 
صفری ملک میان شرط رشد معنوی را ایمان به خداوند تبارک و تعالی خواند و عنوان کرد: آمریکاییها در طول هشت سال جنگ تحمیلی ما با رژیم بعث صدام و در طول پیدایش داعش همه کار کردند، اما نتوانستند جمهوری اسلامی ایران را از بین ببرند اما همچنان به توطئه‌هایش ادامه می‌دهند.
 
وی با بیان اینکه به اعتراف بسیاری از اندیشمندان غربی ریشه انقلاب اسلامی در مذهب است تصریح کرد: انقلاب سال ۵۷ مکانی بود که خداوند در اختیار بشریت خاصه در اختیار مردم ایران قرار داد بنابراین حفظ و صیانت از این انقلاب موضوعی بسیار مهم و حیاتی است.
 
نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس افزود: در اولین دیدارم با آیت‌الله رئیسی بعد از انتخابات ریاست جمهوری خدمت ایشان عرض کردم که متاسفانه با پیروزی انقلاب اسلامی نظام‌هایی مانند مدل اقتصادی، سیاسی، تربیتی، مدیریتی و اجتماعی در این ۴۳ سال تغییر پیدا نکرده‌اند و ایشان باید زمینه این تغییر را ایجاد کنند.
 
صفری ملک میان در بخشی دیگر از این سخنرانی به بحث مبارزه با فساد اشاره و اضافه کرد: در مورد قضیه مبارزه با فساد من نماینده مجلس دنبال موضوعاتی از همین مصداق بودم که نتوانستم به نتیجه برسم و معتقدم این اتفاقات و عدم مقابله با فساد انقلاب ما را پرهزینه می‌کند در حالیکه قرار نبود و نیست که ما هر لحظه هزینه انقلاب را افزایش دهیم و بالا ببریم.
 
وی اذعان کرد: اگر می‌خواهیم از انقلاب اسلامی دفاع کنیم باید حرفش را بخوریم و هزینه‌اش را هم متقبل شویم چنانچه سیدالشهدا (علیه السلام) در کربلا بالاترین هزینه را یعنی آبروی خود را به میدان آورد. 
 
نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس خاطرنشان کرد: ابزار معاویه در طی ۴۰ سال حکومت این بود که آمد ذائقه جهان اسلام و مسلمین را عوض کرد و دیدیم که امام حسین (علیه السلام) تنها ۷۲ یار وفادار و مخلص داشت بنابراین باید در عصر کنونی هشیاری و بصیرت خود را تا آنجا که می‌توانیم افزایش دهیم و از ولایت فقیه محافظت کنیم.
 
کد خبر 1203623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha