طنین «یا عباس» محبان اهل بیت در گرگان/ تجمع بزرگ عزاداران حسینی روز تاسوعا در گرگان برگزار شد

سوگواران و عزاداران اباعبدالله حسین (ع) شهر گرگان در نهمین روز از ماه محرم با تجمع در خیایان شهید بهشتی این شهر و برپایی آیین سینه زنی، عشق و ارادت خود را به سقای تشنه لب دشت کربلا «اباالفضل العباس (ع)» ابراز کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حدود 10 هزار نفر از اهالی سیه پوش شهر و روستاهای مرکز استان گلستان عصر امروز  با حضور در خیابان شهید بهشتی  در سوگ سالروز شهادت سید و سالار شهیدان و یارانش مشغول عزاداری و سینه زنی هستند.

 

صدها پرچم های سیاه و قرمز نصب شده در گوشه و کنار خیابان شهید بهشتی و در سرتاسر مسیر عزاداری که بر روی آنها نام مبارک امام حسین و حضرت ابوالفضل (ع) و حضرت علی اکبر (ع) نوشته شده، شور و حال و معنویت خاصی به این مراسم مذهبی بخشیده است.

 

تعدادی از ذاکران و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در بین عزاداران حسینی حاضر و مشغول نوحه خوانی هستند.

 

همچنین امشب تعدادی از دسته جات عزاداری از مسیرهای مختلف و تعیین شده خود را به آستان امامزاده عبدالله (ع) گرگان می رسانند و در محوطه این امامزاده به عزاداری می پردازند و عشق و ارادت خود را به مولاب خود حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به نمایش می گذارند.

 

در کنار این مراسم ها، مجالس عزاداری سالروز شهادت امام حسین (ع) در روز تاسوعای حسینی در حسینیه ها، تکایا، مساجد و منازل بسیاری از شهروندان گلستانی هم با شور و حال خاصی در حال برگزاری است.

 

کد خبر 1203629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha