اقامه نماز ظهر عاشورا تبیین درسِ بندگی و عبادت است/ اقامه نماز جماعت از طرف عزاداران حسینی

حجت الاسلام مرادی با اشاره به اهمیت فلسفه نماز ظهر روز عاشورا واقامه نماز از طرف عزاداران حسینی در این روز گفت: اقامه نماز ظهر عاشورا تبیین درس بندگی و عبادت است.

« حجت الاسلام ابوالفضل مرادی» با اعلام خبر برپایی و اقامه نماز ظهر عاشورا از طرف عزاداران حسینی به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت:  اقامه نماز ظهر عاشورا تبیین درس بندگی و عبادت است. 

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان البرز افزود: پیوند عبادت و نماز در ظهر واقعه عاشورا در سال ۶۱ هجری شمسی در تاریخ گواه عظمت قیام و حماسه امام حسین(ع) برای احیاء دین جدش حضرت محمد مصطفی(ع) است.

 

 

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همچنین فلسفه قیام امام حسین(ع) بیان کرد: غفلت از نماز در روز عاشورا برای مومنان و عزاداران پذیرفته نیست از این روز هرساله ظهر عاشورا شاهد برپایی نماز جماعت ظهر از طرف عزاداران حسینی هستیم که این مهم در محرم سال جاری نیز اقامه می شود. 

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان البرز خاطرنشان کرد: حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با اقامه نماز ظهر عاشورا به شیعیان خود آموختند که در سخت ترین حالات و رخدادها یاد خدا را در دل داشته باشیم؛ دل با یاد و خاطر خدا آرامش و اطمینان پیدا می کند. 

 

 

کد خبر 1203642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha