آماده باش دستگاه های اجرایی و خدمات رسان در پی سطح هشدار نارنجی هواشناسی

مرادی با اشاره به تغییر هشدار هواشناسی استان از زرد به نارنجی بر آماده باش تمامی مدیران و فرمانداران برای مقابله با مشکلات احتمالی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «امیر مرادی» در نشست مدیریت بحران استان گیلان به تغییر هشدار هواشناسی استان از زرد به نارنجی اشاره کرد و افزود: آماده باش تمامی مدیران و فرمانداران برای مقابله با مشکلات احتمالی در اولویت باشد.

 

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: مدیران مربوطه با توجه به پیش بینی شدت بارش ها در ارتفاعات، حتما بر اساس تجربیات سیل های گذشته مسیر رودخانه ها را بازدید و از باز بودن آنها اطمینان حاصل کنند.

 

وی ادامه داد: چوب های درختان و درختان فرسوده و... را از رودخانه ها خارج کنند و در صورت لایروبی مسیر پل ها را حتما نظارت کرده تا خروجی آب به درستی انجام شود.

 

مرادی اظهار کرد: همچنین ماشین آلات سنگین شامل بیل مکانیکی کنار پل های مهم استقرار یابند تا در صورت وجود ایجاد مانع در مسیر آب آن را بازگشایی کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه از تردد در پل های آب نما در شب در صورت سیلابی شدن آن ها جلوگیری شود، افزود: به منازل مسکونی اطراف رودخانه ها تاکید شود احتمال جاری شدن سیل و تعییر مسیر آب از رودخانه ها بسیار است بنابراین حتی المقدور دو روز  آینده در شهرها ساکن شوند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان همچنین به فرمانداران تاکید کرد که جلسه هماهنگی مدیریت بحران سیل در شهرستان‌ها را در اولویت قرار دهند و از میزان آمادگی دستگاه‌ها مطمئن شوند.

کد خبر 1203684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha