رسانه‌های دینی جایگاه ویژه‌ای جهت ترویج فرهنگ عاشورا در جهان دارند

غلامی گفت: رسانه‌های دینی با توجه به ماهیت دینی و مذهبی جمهوری اسلامی، جایگاه ویژه‌ای در راستای ترویج و صادر کردن فرهنگ عاشورا و رساندن و شناساندن این مکتب نورانی به سراسر جهان دارند.

«مسعود غلامی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن عاشورای حسینی اظهار کرد: نهضت عاشورا هر چند در زمان و مکانی محدود بود اما شعاع تأثیرگذاری آن، دنیای اسلام و بلکه فراتر از آن و جهان بشریت را فرا گرفت و به نمادی آرمانی برای آزادی‌خواهان حقیقت‌طلب تبدیل گشت و معیار عزت و سعادتمندی شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید آوینی حسینیه عاشورا اندیمشک مکتب عاشورا را دانشگاه عزت، حماسه و ایمان دانست و افزود: باعث افتخار ما است که در این مدرسه عشق وایثار، ثبت‌نام کنیم و درس‌های آن را بیاموزیم و در زندگی به کار بندیم.

 

وی اذعان کرد: همه واقعه عاشورا از شهادت‌طلبی، صبر، نماز، احیای امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه با طاغوت زمان ک برخوردهای عاطفی امام حسین (ع) با کودکان و خانواده خود تا نهایت شقاوت و سنگدلی دشمن را که با دقت نگاه می‌کنیم‌ مملو از درس و پیام است.

 

غلامی تصریح کرد: امروزه با توجه به گسترش وسایل  ارتباطات جمعی و جایگزینی فضای مجازی با فضای حقیقی، بُرد حقیقی با جامعه‌ای است که در این نظم جدید جهانی، از رسانه‌ای قوی و پربار برخوردار باشد.

 

وی عنوان کرد: رسانه‌های دینی با توجه به ماهیت دینی و مذهبی جمهوری اسلامی، جایگاه ویژه‌ای در راستای ترویج و صادر کردن فرهنگ عاشورا و رساندن و شناساندن این مکتب نورانی به سراسر جهان دارند.

 

مدیر کانون شهید آوینی اندیمشک خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه فرهنگ عاشورا با فطرت انسان‌ها همسو است، اگر به صورت صحیح به جهانیان ارائه‌ شود با اقبال گسترده مردم جهان همراه خواهد بود که نمونه آن را در راهپیمایی اربعین می‌توان دید که در آن میلیونکها نفر از تمام دنیا با فرهنگ‌ها و قومیت‌های مختلف حضور دارند.

 

کد خبر 1203690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha