عاشورا و سوگواری امام حسین(ع) ضامن بقای اقتدار انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: به برکت عاشورا و سوگواری برای امام حسین(ع) انقلاب اسلامی با اقتدار مقابل دشمنان ایستاده و مرزها را یکی پس از دیگری درنوردیده و به سایر کشورها صادر شده است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در مراسم سوگواری شب عاشورای حسینی که با حضور آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد. گفت: تمام عوالم آیات خداوند هستند و قلقله عشق او را دارند.

وی افزود: از ذرات خاک تا همه افلاک، تمام موجودات این عالم ذکر و بندگی دارند؛ اما تجلی اعظم خداوند برای انسان کامل است. خداوند متعال انسان را برای عبودیت محض آفرید. خداوند در قرآن فرموده است که جن و انس فقط برای عبودیت در این عالم موجود هستند و فلسفه وجودی آنها در این عالم بندگی خداوند و حضرت حق است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با استناد به آیه دیگری از قرآن کریم، عنوان کرد: ثمره عبودیت خداوند این است که انسان از حجاب ماسوا خلاص شده و به یقین دست پیدا می‌کند. خداوند در آیه دیگر می‌فرماید اگر کسی در عبودیت خداوند مراقبه، استمرار و استقامت داشته باشد پروردگار متعال یقین را به او عطا می‌کند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: بندگی خداوند به این است که انسان منقاد باشد برای خود استقلالی از خداوند نبیند بلکه خود را وابسته به خدا بداند، حرکت قلبی و جوارحی خود را بر اساس اوامر و دستورات خداوند به پیش ببرد، همچون ملائکه که در حیطه آنها غفلت و تمرد نیست بلکه شان وجودی آنها اطاعت است.

تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) با استناد به روایتی از امام صادق(ع)، اظهار کرد: حضرت به نقل از خداوند می‌فرمایند ای بندگان من خود را برای عبادت من فارغ کنید اگر برای عبادت من فارغ شدید قلب شما را مالامال از بی‌نیازی می‌کنم و شما را به آرزوهای خودتان واگذار نمی‌کنم بلکه خود متکفل رفع نیازهای شما می‌شوم. همه کاره شما خدای شما خواهد بود.

این استاد اخلاق ادامه داد:‌ اگر با خدا خلوت نداشته باشیم و دل خود را به خداوند متعال ندهیم خداوند قلب ما را به دنیا مشغول می‌کند. مناجات و خلوت با خداوند، سجده و ناله‌های سحر، به انسان نور آرامش و آسایش می‌دهد، انسان تحت کفالت ذات حق قرار می‌گیرد و دغدغه‌ای برای او باقی نمی‌ماند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت سیدالشهدا(ع) در عبادت عاشقانه جزو برترین و مقرب‌ترین درگاه الهی است، ابراز کرد: دعای عرفه، ناله‌های جانسوز و همه حالات ایشان از دل‌شدگی و بی‌قراری در پیشگاه خداوند متعال حکایت دارد.

وی با بیان اینکه وجود نازنین امام صادق(ع) فرمودند سوره فجر را در نمازهای خود بخوانید چراکه این سوره مربوط به امام حسین(ع) است، تصریک کرد: همه اهل‌بیت(ع) اهل ذکر و ذکرالله هستند، بنابراین نفوس مطمئنه در سوره فجر حضرات معصومین(ع) هستند اما بروز و ظهور این آرامش، قرار و ثبات برای امام حسین(ع) بیشتر بود چراکه برای ایشان شرایطی پیش آمد که برای هیچکس واقع نشده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه هر وقت انسان به نفس مطمئنه برسد آن زمان وقت رسیدن به معبود است، گفت: نفس مطمئنه از خداوند راضی و خداوند هم از او راضی است. مسئله عبودیت بالاتر از مقام رضا است. وقتی انسان به مقام عبودیت رسید همه دارایی خود را به خدا می‌سپارد و خداوند متکفل هرچه دارد است.

تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه هرکس صبح کند دغدغه معبود نداشته باشد گرفتار خسارت در عمر شده اما کسی که دل در گرو محبت الهی دارد همیشه خشیت دارد، گفت: نور الهی وجود بنده حقیقی را تملک کرده و به خود واگذار نمی‌کند این بندگان برای کسب رضای الهی در همه عرصه‌ها به جهاد نرم، جهاد تبیین، جهاد سیاسی، جهاد اقتصادی و جهاد با نفس می‌پردازند.

وی با بیان اینکه نخستین هنر بنده الهی این است که اهل جبهه و مقابله با موانع رسیدن به حق تعالی است، عنوان کرد: این بندگان راه بندگی را با خون خود برای بندگان دیگر خدا صاف  و موانع را برطرف می‌کنند. چشمه وجود مومن در برابر گناه، پلیدی و پلشتی می‌جوشد و اطراف خود را پاک می‌کند. در این مسیر شهادت بهترین وجه مرگ برای او شیرین است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با استناد به فرمایشی از امیرمومنان امام علی(ع) گفت: حضرت فرمودند اگر با هزار ضربه شمشیر بدن علی را قطعه قطعه کنند برای من محبوب‌تر از این است که در بستر بمیرم. باید در جنگ نرم، امر به معروف و نهی از منکر، مقابله با گناه، حرام، فساد، پلیدی، هرزگی‌ها و هجوم کفار، منافقین و مشرکین ما به مقابله بپردازیم و اجازه ندهیم آنها در کشور ما نفوذ کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه از جمله عبادت‌ها شهادت است، اظهار کرد: یک ضربه امیرمومنان امام علی(ع) در جنگ خندق جبهه حق را بیمه کرد و آرامش را به مردم برگرداند.  خداوند برای هر عمل یک بهشت داده است اما یک بهشت برای کسانی است که به خداوند دل دادند عبادت آنها بر اساس عشق قلبی است. آنها در جنات نیز در مقام رضوان الهی هستند.

این استاد اخلاق با بیان اینکه امام حسین(ع) قلب خود را به خداوند داده بودند و تمام وجود ایشان تحت فرمان الهی کار می‌کرد، گفت: حرکت امام حسین(ع) در درجه اول حرکت عبودی و حبی به سوی وصال الهی بود. همچنین حرکت امام حسین(ع) فرهنگی بود و تنها یک حرکت نظامی نبود. حضرت برای اعتلای کلمه حق، نجات بندگان از شرک، برای مقابله با طاغوت که حجاب بین دین و مردم بود، قیام کردند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام به کتاب الله عمل می‌کنند، اظهار کرد: امام حسین(ع) برای اجرای حق قیام کردند و در این حرکت به جامعه تابلو نشان دادند که باید زیر پرچم چه کسی باشد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حرکت امام حسین(ع) یک حرکت فرهنگی، عرفانی و بر اساس فرمان خدا بود، عنوان کرد: در روایات است که محبوب‌ترین فرد در آسمان‌ها امام حسین(ع) است. امام حسین بنده الهی و اهل یقین بودند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با هدف پیاده کردن احکام الهی واقع شد، اظهار کرد: روزی ما در داخل کشور خود مورد هجوم بی‌امان دشمن بودیم اما امروز در همه دانشگاه‌های ما دانشجویان و استادان پرچم امام حسین(ع) را بالا بردند و در اعتکاف‌ها و عبادت‌های ویژه حضور باشکوه دارند. به فضل الهی در تمام ادارات، سازمان‌ها و وزارتخانه‌های ما نماز دایر است، اخلاق گفته می‌شود و این حرکت دینی برخاسته از اعتقادات در همه جا به چشم می‌خورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: این انقلاب با اقتدار مقابل قدرت‌های بزرگ ایستاده است تا جایی که هیچ قدرتی جرات حمله به ما را ندارد؛ اگر چه در بخش فرهنگی دشمن حمله کرده و ریزش هم داریم و مسائل اقتصادی هم گاهی شیاطین را امیدوار می‌کند اما حضور باشکوه مردم هنگام تاسوعا و عاشورا یا عرفات و اربعین در کربلا، حرم امام رضا(ع) یا جمکران و ایام غدیر، سرود سلام فرمانده، نشان داد که این مردم دلداده اهل‌بیت(ع) هستند. در هر جای این کشور عطر محبت اهل‌بیت(ع) به مشام می‌رسد و این پیروزی‌های ما است.

وی ادامه داد: در کنار فتوحات فرهنگی، فتوحات علمی و جهش در زیرساخت‌ها و صنعت هم داریم. این سرعت حرکت با عمق نفوذ ما در دنیا و در دل جوانان برای این است یک مرجع تقلید، فقیه، اسلام شناس، متعهد، عارف، دل شکسته در سحر و گریه کن برای امام حسین(ع) پرچم انقلاب را بلند کرد. امام راحل زمان‌شناس و مردم‌شناس بودند، ایشان با تاسی از امام حسین(ع) قیام کردند بر همین اساس انقلاب ایشان در مدت کوتاهی مرزها را درنوردید.

امام جمعه موقت تهران در پایان خاطرنشان کرد: امروز هم که زیر پرچم ولی فقیه رهبر معظم انقلاب هستیم خداوند منان به همه مستضعفان جهان منت گذاشت که این پرچم با اقتدار باقی بماند. همه این‌ها از برکت عاشورا و بندگی امام حسین(ع) است.

کد خبر 1203731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha