قالب سوگواری بر امام حسین(ع) به شکل گریه دستور الهی است

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی گفت: ما اقامه بر عزای امام حسین(ع) را خود انتخاب نکردیم بلکه این دستور الهی است و شکل و قالب آن به صورت گریه هم دستور الهی است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدباقر علوی تهرانی در مراسم سوگواری شب عاشورای امام حسین(ع) که در مسجد امیر برگزار شد، به سخنرانی پرداخته و گفت: بزرگداشت امام حسین(ع) واجب است.

وی درباره علت بزرگداشت امام حسین(ع) در قالب و شکل عزا، عنوان کرد: ما اقامه بر عزای امام حسین(ع) را خود انتخاب نکردیم بلکه این دستور الهی است و شکل و قالب آن به صورت گریه هم دستور الهی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی با استناد به روایتی از امام حسین(ع) اظهار کرد: به دوستداران ما بگویید که در عزاداری و سوگواری برای ما اهتمام و جدیت داشته باشند، یعنی از زندگی خود بزنید و به عزا بپردازید و. حرف ملامت کنندگان را هم نشنوید

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام حسین(ع) را با لب تشنه بین دو نهر آب بسیار وحشیانه به شهادت رساندند، ابراز کرد: اهل‌بیت(ع) می‌فرمایند هر وقت خواستید برای هر چیزی گریه کنید بر حسین امام حسین(ع) گریه کنید. گاهی در اثر سختی زندگی دل انسان را می‌گیرد و گریه می‌کند این گریه را برای امام حسین(ع) انجام بدهید.

این استاد اخلاق با بیان اینکه در گریه بر امام حسین(ع) روشن‌فکری را کنار بگذارید و طبق دستور الهی برای ایشان گریه کنید، گفت: حضرت موسی چهار هزار سال قبل از اسلام فرمود خدایا چرا امت پیامبر آخرالزمان از همه امت‌ها بهتر قراردادی؛ خداوند فرمود این امت ده خصوصیت همچون نماز، زکات، حج، جهاد، روز جمعه، جماعت، قرآن، علم هدایت و سعادت به واسطه امامان معصوم(ع) و عاشورا را دارند. حضرت موسی(ع) فرموند عاشورا چیست؛ خداوند فرمود عاشورا گریه کردن در مصیبت امام حسین(ع) و نوه پیامبر(ص) است. وقتی خداوند می‌فرماید عاشورا روز گریه کردن است شما نگویید به بیان فضائل بپردازید

کد خبر 1203739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha