حقیقت قیام امام حسین(ع) انجام تکلیف الهی است

حجت‌الاسلام عسکری گفت: حقیقت قیام امام حسین(ع) انجام تکلیف الهی است؛ تکلیفی که امام به بهای شهادت خود آن را به انجام رسانید، هر چند امام حسین می دانست که سرانجام روزی به دست مخالفان خود به شهادت می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید عسکری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اظهار کرد: اسلام به امر به معروف و نهی از منکر عنایت زیادی دارد زیرا انجام همه واجبات و ترک همه محرمات به انجام این دو وظیفه الهی است بنابراین حیات دین و قوام آن به حیات این دو واجب بستگی دارد.

 

 

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر ضامن گسترش ایمان و اجرای همه قوانین فردی و اجتماعی است، افزود: کوتاهی در این وظیفه بیانگر کوتاهی در امر ایمان است.

 

 

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، بیان کرد: اگر این وظیفه عملی نشود ریشه های ایمان در دل‌ها نیز سست می شود، در واقع امر به معروف و نهی از منکر راه انبیا و طریقه صلح است.

 

 

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عسکری، تصریح کرد: دو واجب بزرگ الهی که به وسیله آن واجبات برپا، راه ها امن و کسب و کار مردم حلال می شود و زمین ها آباد و از دشمنان انتقام گرفته و در پرتو آن همه کارها روبه راه خواهد شد.

 

 

وی با بیان اینکه عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، بهترین نشانه اهتمام فرد به امور خلق و توجه به مسائل مهم زندگی برادران دینی است، عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر، یعنی احساس مسئولیت کردن در برابر ارشاد و یاری دیگران و سکوت نکردن در برابر اشتباه و گرفتاری دیگران، بلکه به هدایت و مدد او شتافتن.

 

 

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، گفت: صریح‌ترین و رساترین تعبیر امام حسین (ع) در تبیین انگیزه اصلی قیام‌اش را در وصیت‌نامه‌ای به برادرش محمد حنفیه نوشته بود که من فقط برای اصلاح در امت جدم به پا خاستم، می‌خواهم امر به معروف و نهی از منکر کنم.

 

 

حجت‌الاسلام‌ عسکری یادآور شد: حقیقت قیام امام حسین(ع) انجام تکلیف الهی است؛ تکلیفی که امام به بهای شهادت خود آن را به انجام رسانید، هر چند امام حسین می دانست که سرانجام روزی به دست مخالفان خود به شهادت می‌رسد.

کد خبر 1203740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha