مراسم روز عاشورای حسینی در اندیمشک برگزار شد

مراسم روز عاشورای حسینی با حضور عزاداران و عاشقان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) در بهشت زهرای اندیمشک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، مراسم روز عاشورای حسینی امروز (دوشنبه ۱۷ مرداد) با حضور عزاداران و عاشقان حضرت سیدالشهدا (ع) در بهشت زهرای اندیمشک برگزار شد و طبق سنت هر ساله، هیئات عزاداری به صورت دستجات با پای پیاده حرکت به سمت بهشت زهرا حرکت کرده و به سوگواری و  عزاداری پرداختند.

 

تعدادی از هیئات مذهبی، ادارات و شرکت‌ها نیز در بهشت زهرا اقدام به برپایی ایستگاه‌های صلواتی و پذیرایی از عزاداران حسینی کردند.

 

همچنین هیئت متوسلین حضرت رقیه (س) اندیمشک خرابه های شام را برای بازدید عموم مردم بازسازی کرد که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.

 

«پیمان جهانگیری» در پیامی از حضور باشکوه هیئات و عزاداران حسینی در مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان در دهه محرم به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا تقدیر کرد.

 

فرماندار اندیمشک افزود: حضور باشکوه مردم شهیدپرور اندیمشک در این گرمای طاقت‌فرسا در آئین سوگواری محرم بار دیگر قیام عاشورا را زنده کرد و مردم با حضور با شکوه خود در مراسمات عزاداری، حماسه حسینی آفریدند.

 

وی اذعان کرد: قرن‌ها از قیام عاشورا می‌گذرد اما مردم اندیمشک با حضوری سرشار از ارادت و همراه با شور و شعور حسینی روز عاشورا را زنده نگه داشتند و  با حضور باشکوه خود در مراسم یوم‌العباس و روز عاشورا ثابت کردند که همچنان حسینی هستند و راه و مکتب امام حسین (ع) ادامه دارد.

 

کد خبر 1203768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha