استان سمنان در عاشورای حسینی یکپارچه غرق در غم و ماتم شد

استان سمنان نیز مانند سایر نقاط ایران اسلامی در عاشورای حسینی غرق در ماتم بود و مردم عزادار در قالب هیئات عزاداری با حضور در معابر و حسینیه‌ها یاد شهدای کربلا را گرامی داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛ همزمان با سالروز عاشورای حسینی و با برگزاری آئین های عزاداری و اقامه نماز ظهر عاشورا، شور و شعور حسینی در استان سمنان اوج گرفت.

 

عاشورای حسینی با رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی در جای جای استان سمنان در ظهر روز عاشورا با حضور پرشور مردم متدین و عاشق اهل‌بیت(ع) دیار قومس باشکوه خاصی برگزار شد.

 

حال وهوای عاشورا حزن سنگینی شهر را در برگرفته و مردم برای بی کسی امام حسین(ع) و خاندانش و ظلمی که به آنان شد از عمق جان گریستند.

 

مردم استان سمنان درروز عاشورای حسینی با دسته‌جات عزاداری به خیابان‌ها آمدند و با نوحه‌سرایی بر سر و سینه خود زدند.

 

عزاداری‌های امروز در حالی به اوج رسید که ندای یا حسین(ع) ورد زبان پیر و جوان و زن و مرد بود و، مردم استان سمنان همچنین اشک بر چشم و آه بر لب، خود را به خیمه عزای امام حسین(ع) رساندند تا در رثای مولایشان بر سر و سینه بزنند امروز دیار قومس حال و هوای دیگری داشت.

 

جمعی از مردم در شهرها و روستاهای استان سمنان نیز به‌ رسم هر سال خود غذای تبرکی را طبخ و توزیع کردند.

 

عاشقان ابا عبدالله پس از عزاداری و نوحه سرایی در رثای مصائب این امام و اصحاب باوفایش، نماز جماعت ظهر عاشورا را اقامه کردند.

 

مردم شهیدپرور استان سمنان که عزاداری‌های پرشور آنان همیشه زبانزد خاص و عام بوده است، از ابتدای ماه محرم به هر طریقی از جمله نصب برچم‌های عزا بر سر در منازل، ارادت خود را به خاندان اهلبیت عصمت و طهارت به نمایش گذاشتند.

 

عاشورای حسینی سوگواری برای امام حسین(ع) پیر و جوان نمی‌شناسد و از هر سن و سالی در غم حضرت ثارالله به سر و سینه می‌زنند و اشک ماتم می‌ریزند.

کد خبر 1203787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha