نماز ظهر عاشورا در استان ایلام  اقامه شد

همزمان با فرا رسیدن وقت اذان، عزاداران حسینی در جای جای استان ایلام نماز ظهر عاشورا را مساجد، مصلی ها و میعادگاه نماز ظهر عاشورا اقامه کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماز ظهر عاشورا امروز(۱۷ مرداد) با حضور پرشور و حسینی مردم عزادار شهر ایلام در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) به امامت حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام برگزار شد.

 

عزاداران حسینی شهر ایلام از اولین دقایق صیح امروز، دوشنبه در اجتماع بزرگ عاشورائیان در میدان ۲۲ بهمن حضور یافتند و پس از ساعت‌ها عزاداری، در مصلی شهر ایلام نماز ظهر عاشورا را  اقامه کردند، نمازی با شکوه به یاد آخرین نماز حضرت امام حسین(ع) در روز عاشورا در سال ۶۱ هچری قمری، نمازی از جنس عشق به حسین(ع) و دلدادگی به اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، نمازی که یادآور نماز اول وقت و محور وحدت و انسجام با محوریت شور و شعور حسینی بود.

 

امروز در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) همه برای نماز اول وقت آمده بودند، پیر و جوان، زن و مرد، مسئول و کارمند و کارگر، دانشجو و دانش آموز و همه و همه امده بودند تا عشق و ارادت خالصانه خود را در سیمای نماز ظهر عاشورا به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ویژه حضرت امام حسین(ع) و شهدای دشت کربلا به نمایش بگذارند.

 

عزادارانی که با تن پوش سیاه و پرچم عزا به دست، اما استوار و پاینده، قیام نماز ظهر عاشورا را برپا داشتند تا بگویند راه حسین(ع) ادامه دارد، شاه راهی که امروز محور همه راه های جهان است، شاهرایی که سعادت دنیا و آخرت در قرار گرفتن در آن و طی طریق با یاد حسین(ع) و با منش و سیره سید و سالار شهیدان و شهدای کربلا است.

 

 امروز دسته ها و هیئت های عزاداری در ۲۲ میدان بهمن ایلام گردهم آمدند و اجتماع بزرگ عاشورائیان را شکل دادند، اجتماعی که بوی و رنگ عاشورا داشت، در این مراسم مداحان با گویش های محلی مرسوم در استان ایلام از جمله کردی، لری، عربی، لکی و  فارسی در عزای سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و شهدای دشت کربلا  مرثیه سرایی و مردم عزادار ایلام با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی سینه زنی کردند.

 

مردم ایلام در نقاط مختلف استان در روز عاشورای حسینی با برپایی مراسمات و مجالس عزاداری در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ماتم شهادت سید و سالار شهیدان و شهدای کربلا اشک ماتم ریختند و نماز ظهر عاشورا را با شکوه هر چه تمام تر اقامه کردند.

 

کد خبر 1203800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha