جنایات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه بی پاسخ نمی ماند

موسوی زاده با اشاره به اینکه جنایات اخیر رژیم صهیونیستی به نواز غزه بی پاسخ نمی ماند گفت: حمله ددمنشانه و کور رژیم صهیونیستی به غزه در یکی دو روز اخیر را میتوان چراغ سبز دموکراتهای کثیف آمریکا بعد از سفر بایدن به منطقه تحلیل نمود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از البرز، « سید محمد موسوی زاده» در یادداشتی به این خبرگزاری آورده است: حمله ددمنشانه و کور رژیم صهیونیستی به غزه در یکی دو روز اخیر را میتوان چراغ سبز دموکراتهای کثیف آمریکا بعد از سفر بایدن به منطقه تحلیل نمود.

 

حمله ی وحشیانه ای که تاکنون به شهادت مظلومانه ی بیش از ۳۰ نفر و زخمی شدن تعدادی از فلسطینی ها انجامیده است. زمانی که رژیم کودک کش صهیونیستی برای انجام این عملیات انتخاب کرده بسیار مهم است.

 

این عملیات بعد از سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه به خصوص اراضی اشغالی انجام شده و این می تواند یک راهبرد جمعی میان رژیم صهیونیستی و آمریکایی ها در پیشبرد پرونده های منطقه ای از سوی رژیم صهیونیستی و آمریکا باشد.

 

بدون شک آنها یک راهبرد جمعی در این زمینه در نظر گرفته اند و در همین چهارچوب اقدام به انجام این جنایت کرده اند. نباید از این موضوع غافل شد که این جنایت در حالی علیه نوار غزه و مردم این منطقه صورت گرفته که رژیم صهیونیستی با بحرانهای سیاسی در داخل روبروست و به نوعی با بن بست سیاسی مواجه شده است.

 

علاوه بر آن رژیم صهیونیستی خود را در محاصره محور مقاومت در جغرافیای فلسطین از جمله در قدس، کرانه باختری و نوار غزه می بیند و طبیعی است که در چنین شرایطی با هدف برون سپاری بحرانهای داخلی که با آن روبروست دست به چنین اقداماتی بزند و در همین چهارچوب هم میزان آمادگی خود را بسنجد هم میزان آمادگی و هماهنگی گروه های مقاومت در فلسطین و منطقه را محک بزند.

 

نباید فراموش کرد که رژیم صهیونیستی در مناسبات بین المللی خود در تعامل با برخی از کشورها از جمله روسیه دچار مشکلاتی فراوانی شده و این رژیم فکر می کند که بعد از تیرگی روابطش با روس ها ممکن است، مسکو چراغ سبزی را به زنجیره مقاومت در کشورهای منطقه از جمله عراق، سوریه، یمن و ... داده باشد و با این عملیات به نوعی اعلام آمادگی کرده و همچنین همانطور که اشاره شد میزان آمادگی جریان مقاومت را نیز محک زده است.

 

با همه ی مطالبی که عنوان شد رژیم صهیونیستی در حال حاضر در شرایطی نیست که بتواند یک جنگ پر شدت و طولانی مدت را حتی به قول خودش با یکی از ضعیف ترین حلقه های جریان مقاومت در منطقه ( مقاومت فلسطین ) پیگیری کند با توجه به هدف و عنصر زمانی و مکانی که برای این حمله انتخاب کرده است.

 

با توجه به چالش های اخیر حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی در ارتباط با میادین مشترک سوخت این گزینه بیشتر به ذهن تبادر می شد که اگر قرار است درگیری صورت بگیرد بین حزب الله و رژیم صهیونیستی باشد اما رژیم صهیونیستی حمله به نوار غزه را انتخاب می کند، با توجه به اهدافی که اشاره شد تا هم بتواند توان خودش را مورد ارزیابی قرار دهد و هم اینکه ببیند واکنش جریان مقاومت در منطقه چیست؟ و توان عملیاتی زنجیره مقاومت در فلسطین را نیز محک بزند.

 

با توجه به شرایط موجود به نظر میرسد که این عملیات از سوی رژیم صهیونیستی عملیات ادامه داری نخواهد بود و آنچه که انجام شده یک هدف مقطعی بوده و بعد از آن عقب نشینی خواهد کرد. البته این پیش بینی نیز وجود دارد که جریان مقاومت نیز پاسخ این عملیات را بدهد چرا که می خواهد دستش برای نبرد اصلی جهت رویارویی با این رژیم رو نشود و توان خود را برای عملیات اصلی جهت مقابله با این رژیم قرار دهد.

کد خبر 1203811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha