لازمه حسینی بودن شناخت معرفت شهدای کربلا است

حجت الاسلام صفری گفت: لازمه حسینی بودن این است که معرفت و شناخت عمیق به شهدای کربلا داشته باشیم و حسینی بودن را در عمل اثبات کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت الاسلام «حسن صفری» در اجتماع عظیم عاشورائیان شهر لاهرود که در صحن مقدس امامزاده سید ابراهیم بن موسی الکاظم (ع) برگزار شد، گفت: اجتماع عاشورائیان یک اجتماع عظیم، ارزشمند و دشمن شکن و علامت ظهور آقا امام زمان (عج) است.

 

امام جمعه لاهرود با تاکید بر اینکه همه ما باید به ندای ابا عبدالله (ع) لبیک گفته و سربازی برای امام زمان (عج ) باشیم، افزود: این حضور و اجتماع عظیم بدین معناست که یا حسین (ع) ما اهل کوفه نیستیم و ای کاش در کربلا بودیم و شما را تنها نمی گذاشتیم و اعلام آمادگی و بیعت با امام زمان (عج) می کنیم که ما وفادار به امام عصر (عج) هستیم و قدر و منزلت امام خویش را می دانیم.

 

حجت الاسلام صفری ادامه داد: دشمن از این اجتماع پرشور حسینی، غیرت دینی، وحدت امت اسلامی و امنیت حاکم بر جامعه ما ترس و واهمه دارد و بدین جهت سعی می کند تفرقه بیندازد.

 

وی تصریح کرد: رستگاری عظیم و خوشبختی و عاقبت بخیری در گرو حسینی بودن و لبیک گویی به حسین زمان، ولی امر مسلمین و تبعیت محض از ولایت فقیه است.

 

امام جمعه لاهرود خاطر نشان کرد: شناخت و معرفت با شهدای کربلا لازمه حسینی بودن است یعنی حسینی بودن را در رفتار و عمل اثبات کنیم، عمل ما مشابه شهدای کربلا باشد و در عمل به آنها اقتدا کنیم.

 

 وی یادآور شد: برای بهره مندی و کسب فیوضات بیشتر از مجالس عزاداری سید الشهدا (ع) و رسیدن به شعور حسینی باید آداب حضور در محافل عزای حسینی را رعایت کنیم و با نیت پاک و خالص در مراسمات و برنامه های عزاداری ابا عبدالله (ع) شرکت کنیم.

 

کد خبر 1203826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha