برپایی موکب قرآنی شباب الزینب(س) در کاشان

همزمان با ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش، موکب قرآنی شباب الزینب(س) در کاشان برپا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، همزمان با ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش، موکب قرآنی شباب الزینب(س) در کاشان برپا شد.

 

این موکب از سوی موسسه قرآنی و هیئت خواهران حضرت زینب (س) برپا شد و در طول دهه اول محرم هر شب مراسم عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام را ویژه بانوان با قرائت زیارت عاشورا و سخنرانی حجج اسلام دقیق فر و  حقگو برگزار کرد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان در حاشیه بازدید از این موکب و اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا از موسسه قرآنی و هیئت خواهران زینبیه کاشان و خادمان و مجریان این مراسم تقدیر کرد.

 

حجت الاسلام مهدی بصیرتی اقامه نماز ظهر عاشورا را یکی از اهداف مهم تربیتی امام حسین (ع) در روز عاشورا دانست وبا اشاره به آیه ۵۹ سوره مریم(فَخَلَفَ مِنْ بَعْدِهِمْ خَلْفٌ أَضَاعُوا الصَّلَاةَ وَاتَّبَعُوا الشَّهَوَاتِ ۖ فَسَوْفَ يَلْقَوْنَ غَيًّا) تصریح کرد: طبق صریح این آیه قرآن ضایع کردن نماز موجب تبعیت ازشهوات وگمراهی و بدبختی آدمیان و نسل شان در جامعه می شود و پیام مهم نماز عاشورا برای امروز ما، حفظ ستون دین و پیشگیری از آسیب های اخلاقی و اجتماعی است.

 

وی افزود: اگر امروز منکراتی رادر جامعه مشاهده می کنیم معلول سبک شمردن نماز و یا تارک الصلاتی  وعدم توجه شایان به این فریضه واجب است.

کد خبر 1203879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha