ارائه مشاوره تخصصی در حوزه خانواده به مددجویان زیرپوشش کمیته امداد قزوین

قلی پور از ارائه مشاوره تخصصی در حوزه خانواده به مددجویان زیرپوشش کمیته امداد استان خبر داد و گفت: برای این منظور کمیته امداد با تعدادی از مراکز مشاوره قرارداد همکاری دارد.

«حسین قلی پور» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: معاونت فرهنگی در کمیته امداد در حوزه توانمندسازی فکری و فرهنگی خانواده های زیرپوشش فعالیت می کند و یکی از فعالیت های این حوزه اعزام خانواده های زیرپوشش به اردوهای آموزشی است.

 

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: بر همین اساس، یکی از برنامه ها در سال جاری اعزام 3 هزار نفر از خانواده ها به قم و جمکران است که در این برنامه در کنار اردوی زیارتی، برنامه های آموزشی هم تدارک دیده شده است.

 

وی عنوان کرد: یکی از سرفصل های کاری ما ارائه مشاوره تخصصی در حوزه خانواده است که در سال گذشته با 13 مرکز مشاوره قرارداد داشتیم و حدود 3 هزار و 900 نفر از خانواده ها از خدمات این مراکز مشاوره بهره مند شده و حدود 3 میلیارد ریال برای بحث مشاوره هزینه شد.

 

قلی پور اعلام کرد: برگزاری کارگاه آموزشی در حوزه مسائل اعتقادی و مذهبی برنامه دیگری است که در سال گذشته برای 16 هزار و 459 نفر برنامه آموزشی برگزار شد که این کارگاه ها امسال هم در حال برگزاری است که بخش اعظمی از آموزش ها مجازی بوده است.

 

وی تأکید کرد: یکی از فعالیت های کمیته امداد آموزش مهارت های زندگی به نوعروسان است از همین رو کسانی که درخواست جهیزیه دارند قبل از پرداخت این کمک هزینه، دوره های آموزشی در بحث مهارت افزایی و تاب آوری برای آنها برگزار می شود.

 

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان قزوین خاطر نشان کرد: یکی دیگر از فعالیت های ما در بحث بینش اسلامی کارکنان است که برای این منظور جلسات آموزشی و فرهنگی در قالب نشست های بصیرتی برای کارکنان و همچنین خانواده های زیرپوشش برگزار می شود که در سال گذشته و سال جاری 405 نفر در این جلسات شرکت کرده اند.

 

کد خبر 1203904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha