مراسم شام غریبان حسینی با مشارکت کانون «امام جعفر صادق (ع)» ناغان برگزار شد

سليمی ناغانی گفت: مراسم شام غریبان سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و ۷۲ یار باوفای ایشان با مشارکت کانون فرهنگی هنری «امام جعفر صادق (ع)» شهر ناغان برگزار شد.

«فاطمه سليمی ناغانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: مراسم شام غریبان سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و ۷۲ یار باوفای ایشان با مشارکت کانون فرهنگی هنری «امام جعفر صادق (ع)» شهر ناغان برگزار شد.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری «امام جعفر صادق (ع)» مسجد جامع شهر ناغان ادامه داد: اعضای این کانون به همراه مردم عزادار و عاشق اهل بیت از صبح روز عاشورا با حضور در مساجد جامع شهر ناغان و اجتماع عاشوراییان در سوگ سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان اشک ماتم ریخته و بر سر و سینه زدند.

 

وی ابراز کرد: اعضای کانون فرهنگی هنری «امام جعفر صادق (ع)» شهر ناغان با حضور در مراسم عزاداری امام حسین (ع) در برپایی دسته جات عزاداری نیز همکاری و مشارکت داشتند.

 

سليمی ناغانی گفت: همزمان با غروب روز عاشورا مراسم عزاداری با حضور مردم و اعضای کانون فرهنگی هنری «امام جعفر صادق (ع)» در شهر ناغان برگزار شد و عزاداران حسینی برای مظلومیت خاندان امام حسین (ع) همنوا با نوحه خوان بر سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری «امام جعفر صادق (ع)» مسجد جامع شهر ناغان ادامه داد: عزاداران حسینی در قالب دسته ‌های سینه زنی با روشن کردن شمع به نشانه همدردی با بازماندگان و اسرای دشت نینوا و زینب کبری (س) در ماتم و مصیبت امام شهیدشان و یاران باوفایش به سوگواری پرداخته و به سر و سینه زدند.

 

کد خبر 1203910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha