مشارکت داوطلبانه‌ ۴۷۰ استاد و دانشجو در ایام عاشورا

شعبه بانوان مدارس دینی الکفیل، وابسته به آستان قدس عباسی از مشارکت داوطلبانه‌ی ۴۷۰ نفر از دانشجویان و اساتید این دانشگاه در طرح زیارت عاشورا با محوریت خدمات‌رسانی و آموزش دینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، بشری الكناني، مسئول این شعبه به شبکه جهانی الکفیل گفت: "آمادگی ما برای این طرح از چندی پیش آغاز شد؛ به گونه‌ای که طرح ما شامل بخش‌های متعددی می‌شود که از مهمترین آن‌ها می‌توان به آماده‌سازی شماری از کارکنان آموزشی و دانشجویان اين مدرسه از سراسر کشور (استان‌های بغداد، المثنی، الديوانيّة، نجف، بابل، کربلا) اشاره کرد. این اولین باری بود که ما با این تعداد زیاد از دواطلبان در این طرح شرکت کردیم. هدف از این طرح کمک به بهره‌مندی هر چه بیشتر از زیارت و تقدیم بهترین خدمات به بانوان زائر بود؛ زیرا که آنان‌ بخش زیادی از زائران را تشکیل می‌دهند."

وی افزود: "محور اول از این طرح، آموزشی و فرهنگی است که در آن ۱۸۰ نفر از کادر آموزشی ما مشارکت  کردند. آنان در این طرح به ارائه آموزش‌های دینی و فرهنگی به بانوان زائر و آموزش وضو، تصحیح قرائت بعضی از سوره‌های قرآن و دیگر آموزش‌های مذهبی پرداختند."

وی ادامه داد: "محور دیگری که در آن ۲۹۰ نفر از دانشجویان مدارس ما مشارکت کردند، حمایت و پشتیبانی از تلاش‌های بانوان خادم حرم مطهر حضرت اباالفضل العباس (علیه السلام) در داخل و خارج از صحن شریف و کمک به امور متعدد خدماتی بنا بر نیاز شعبه‌ی زینبیات است."

الکنانی تصریح کرد: "این طرح از نهم محرم آغاز شد و تا سیزدهم آن ادامه خواهد داشت. ما محل ویژه‌ای را برای اقامت آنان تدارک دیده‌ایم و علاوه بر آن جلسات متعددی نیز پیش از شروع اجرای این طرح داریم که وظایف محوله در آن برای داوطلبان توضیح داده می‌شود."

کد خبر 1203940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha