اهدا خون یک هزار و ۵۰ نفر از مردم قزوین در تاسوعا و عاشورای حسینی

طالبیان گفت: در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی یک هزار و ۵۰ نفر از مردم قزوین موفق به اهدای خون شدند.

«عباس طالبیان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: یکی از سنت های حسنه به ویژه در روزهای خاص سال، اهدای خون برای کمک به بیماران نیازمند است که در سال جاری با توجه به فعال بودن پایگاه های انتقال خون در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی مراجعات مردم نیکوکار استان را برای اهدای خون داشتیم.

 

سرپرست انتقال خون استان قزوین ادامه داد: در روز 15 مرداد از بین 230 نفر مراجعه کننده در قزوین 161 نفر و در تاکستان از بین 37 نفر مراجعه کننده 25 نفر موفق به اهدای خون شدند.

 

وی افزود: در روز 16 مرداد برابر با تاسوعای حسینی هم از بین 513 نفر مراجعه کننده در قزوین، 382 نفر و در تاکستان از بین 135 نفر مراجعه کننده 125 نفر موفق به اهدای خون شدند که در مجموع در روز تاسوعای حسینی 507 نفر اهدای خون داشتند.

 

طالبیان اعلام کرد: در روز 17 مرداد برابر با عاشورای حسینی هم در قزوین 409 نفر مراجعه کننده و در تاکستان 169 نفر مراجعه کننده داشتیم که در قزوین 315 نفر و در تاکستان هم 150 نفر موفق به اهدای خون شدند که در مجموع در روز عاشورای حسینی 465 نفر موفق شدند تا خون خود را برای کمک به بیماران نیازمند اهدا کنند که از مجموع اهداکنندگان خون در این روز 37 نفر را بانوان تشکیل می دادند.

 

وی تصریح کرد: در مجموع در روزهای 15، 16 و 17 مرداد برابر با ایام عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) یک هزار و 341 نفر برای اهدای خون به مراکز خونگیری قزوین و تاکستان مراجعه کرده اند که از بین مراجعه کنندگان با توجه به داشتن شرایط لازم، یک هزار و 50 نفر موفق به اهدای خون شدند.

 

سرپرست انتقال خون استان قزوین خاطر نشان کرد: از مجموع اهداکنندگان خون در ایام مذکور، 622 نفر اهداکننده مستمر بودند و 89 نفر از اهداکنندگان خون را هم بانوان تشکیل می دادند.

کد خبر 1203972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha