عزاداری و گریستن بر مصیبت امام حسین(ع) فرصتی برای تزکیه است

حجت الاسلام فاطمی نسب،گفت:ایام محرم،عزاداری و گریستن بر مصیبت امام حسین(ع) فرصتی برای تزکیه است زیرا به واسطه اشک ریختن، بسیاری از حجاب های ایجادو گناهان کوچک و بزرگ بر اطرف قلب انسان، پس زده می‎شود و زمینه را برای دریافت هدایت های الهی آماده می کند.

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ،با اشاره به اینکه گریه برای اباعبدالله الحسین(ع) از عبادات پر فضیلت  است، گفت: اجر و مزد گريه برای امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش بسيار عظيم و بزرگ است و خداوند خود ضامن آن است.

 

امام جمعه سرپل ذهاب، با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع)، افزود : اگر کسی مصیبت های ما را یاد آوری کند و بخاطر آن ظلم هایی که درحق ما شده است گریه کند ثمره اولش این است که در روز قیامت با ما و در درجه با ماست لذا یکی از ثمرات گریه بر مصائب اهل بیت رسیدن به معیت با آنها و در درجه آنان قرار گرفتن است .

 

وی خاطر نشان کرد: امام حسین (ع) به اندازه ای در پیشگاه خداوند ارزش و مقام دارد که حتی گریه بر مصیبتهای آن حضرت می تواند بسیاری از گره ها را باز کند و فرد از گناهان رهایی یابد.

 

حجت الاسلام فاطمی نسب، تصریح کرد: گریه بر حسین علیه السلام گریه محبت است، آن محبتى که در دل‌هاى عاشقانش به ثبت رسیده است. گریه بر او، گریه شوق است، زیرا قسمت زیادى از حماسه‏ هاى کربلا، شوق آفرین و شورانگیز است و به دنبال آن سیلاب اشک شوق به خاطر آن همه رشادت، فداکارى، شجاعت و سخنرانی‌هاى آتشین مردان و زنان به ظاهر اسیر، از دیدگان شنونده سرازیر مى‏ شود و نیز گریه معرفت و پیوند با هدف متعالى و انسان ساز او است.

 

 

امام جمعه سرپل ذهاب، با اشاره به اینکه  سید الشهداء (ع) یکی از شئونات ربوبی حضرت حق و افعال الهی است، اظهار کرد:خونخواه اصلی سیدالشهداء (ع)حضرت ولیعصر (عج) است و مسئله انتقام گرفتن از قاتلان و ظالمان در حق امام حسین علیه السلام توسط امام زمان (عج) و خونخواهی و طلب خون سیدالشهداء علیه السلام از جمله مباحث مهم در جریان ظهور است . 

کد خبر 1203987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha